Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sushilla88 schreef:Ik ben wel benieuwd naar een foto! Mijn merrie had lijkt wel iets soort gelijks. Het was gelukkig niet zo groot. Het was een bultje, en daar kwam inderdaad pus uit. Ik heb er geen DA bij gehad, dus kan je niet precies vertellen wat het is. Bij haar kwam het waarschijnlijk door de warmte en haar eczeemdeken.
Ik heb het dagelijk schoon gemaakt en er helende zalf opgesmeerd.
m/VsA1vQ.jpg
Suzanne F. schreef:Hoe diep is de tunnel nu? Bij die van mij waren de tunnels zo diep dat het einde bijna niet te vinden was. De veearts kon er zo'n ijzeren 'voelpin' helemaal induwen. Dus zeker 20-25 cm. En het ging ook heel erg snel. De ene avond kon het gat nog dicht zijn en de volgende ochtend was er een doorgang gekomen naar beneden en was het weer een tunnel. Ik vond het heel erg raar in ieder geval.
Kayleigh_ schreef:Toen ik gister bij mijn verzorgpaard was, zagen de eigenaresse en ik plots een wond in de hals met een soort 'tunnel'opening. Het paard had hier al een paar maanden een bult. Had hier in het begin pijn aan, er kwam pus uit bij het knijpen. Er is toen een DA bij geweest welke een echo heeft gemaakt (was niks op te zien) en ook een sneetje in heeft gezet. Toen kwam er echter geen troep meer uit.
Nu lijkt het alsof iets zich eruit heeft gevreten, omdat er een duidelijke ingang te zien is. De wond is verder schoon, er komt geen troep uit.
Is er iemand die dit eerder gezien/meegemaakt heeft/dit herkent? Bij interesse kan ik er woensdag een foto van maken en hier plaatsen. Daar heb ik gister niet aan gedacht.

Rizette schreef:Bij schapen en konijnen heb je een vlieg die eitjes kan leggen in een wondje of gewoon op de wol , dat worden dan maden en vreten zich naar binnen. Ik weet niet of dat ook met paarden kan. Het is een vrij grote vlieg die een blauwgroene glans heeft.