Omdat het nogal een heethooft is krijgt hij 's ochtends en 's avonds magnesium. Dit meng ik met een scheut zonnebloemolie en dan meng ik het met de muesli. Maar meneer is kieskeurig. Eerder ging dit prima naar binnen maar sinds een week trekt hij zijn neus op voor de muesli. Hij eet het gewoon niet, ja vijf happen en dan is het klaar. Hij heeft al meerdere muesli's en brokken gehad. Hier zijn we allemaal mee gestopt omdat er of haver in zat waar hij heet van werd of na een periode vond hij het niet meer lekker.
- Muesli zonder haver van subli;
- Basisbrok van havens;
- Hippostar kruidenmuesli;
- Seniores priores (dit bleef er goed in gaan ook met de magnesium. Maar hij heeft dit gewoon niet meer nodig voor zijn gewicht).
Nou zit ik zelf te denken om evt 's ochtends een slobber te gaan voeren en daar alle magnesium door te gooien. Dan 's avonds de muesli zonder iets en dan hopen dat hij het gaat eten. Of de 2x driekwart opdelen in kleinere hoeveelheden, misschien dat hij het gewoon teveel vind in één keer. Maar zoveel is het toch niet.. En ik ben ook bang dat hij te weinig 'energie' krijgt wanneer ik minder of helemaal stop met brok. Hij wordt toch wel 5/6 keer in de week redelijk intensief gereden. Liever heb ik een brok/muesli wat hij gewoon lekker blijft vinden
. Dus tips voor een brok waar paarden niet heet van worden en wat goed gegeten wordt, ook door de moeilijk eters, zijn zeer welkom! Andere tips natuurlijk ook