Mijn veulen heeft vastgezeten met haar hoofd en heeft een aangezichtsverlamming. Haar oor hangt haar oog beweging is minimaal en haar lip hangt aan een kant. Er zijn foto's gemaakt en de dierenarts is redelijk positief dat met de tijd alles weer goed komt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Klinkt afschuwelijk, gelukkig heb ik er geen ervaring mee. Ik kan niets anders doen dan je sterkte wensen, als de DA positief is moet jij dat ook zijn.
ellepel
Geplaatst: 15-08-15 21:19
Ik ken het wel vanuit engelse pagina's Ga eens zoeken op-- 'facial paralasys' horse op google, daar staat wel veel info op .
En inderdaad,kan heel wat maanden duren,maar komt zeker veel verbetering in
Wat balen zeg, erg schrikken ook
mrie
Geplaatst: 15-08-15 21:30
Deze heeft het ook.
Zij is nu 18 en word niet meer gereden. Ik weet helaas niet wat er precies gebeurt is met haar. Ik dacht een soort beroerte of tia. Ze heeft er zelf niet zo heel veel last van al kwijlt ze wel behoorlijk. Maar eten en drinken gaan prima, we kunnen haar alles aanbieden. Wel gaat dat allemaal aan een kant naar binnen en dat is aan de slijtage van haar tanden t zien. Blijkbaar heeft ze met de communicatie ook niet veel problemen want ze is de leid merrie in een kudde van 7.
Ik hoop maar dat het hersteld bij je veulen. Je moet er in elk ga rekening mee houden dat dit soort beknellingaandoeningen maar langzaam helen reken op een half jaar tot een jaar
Dank jullie wel. Net de merrie weer gemolken want ook drinken bij de merrie gaat niet. Gelukkig is ze 4 mnd en eet ze wel al is het wat moeilijk goed haar veulenbixjes. Ze probeert wel te drinken maar het loopt zo haar mond weer uit. Ik heb vlakbij een stal een particulier gevonden waar ze de opfok in gaat. Ze had eigenlijk verkocht moeten worden maar ze moet eerst helemaal goed zijn en daar krijgt ze de tijd voor. Ook ga ik kijken of acupunctuur wat voor haar kan betekenen.
sandra8
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-15 06:48
Inmiddels heeft ze 2 x accupunctuur gehad ik zie nog niet heel veel verschil. Ik ben gestopt met het melken van de merrie omdat ze dat nog steeds niet oppakt. Zijn er meer mensen met ervaring hiermee?