Cavalor Vitacrunch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Itamarka

Cavalor Vitacrunch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 10:45

Hoi allemaal!

Onlangs heeft Cavalor de Vitacrunch op de markt gebracht. Vroeg mij af of er mensen zijn die dit al geprobeerd hebben?

Ik heb mij eergisteren een zak gekocht. Sprak mij wel aan: alle vitaminen en mineralen die een paard nodig heeft met bijna geen suiker en zetmeel. Ideaal voor mijn jong paard dat wegens een ernstige blessure de rest van haar leven op de weide slijt en dus redelijk bijkomt in de lente/zomer.

Helaas is ze ook een vrij kieskeurige eter en vond ze het spul eerst niet te vreten. Het leek mij ook wel maar een droge bedoening zo een blok en aangezien zij wel vrij graag brij eet heb ik hem gisteren met water gemengd (was nog niet zo evident). Ze at het wel op nu, maar toch met lange tanden...

Anyway :) Hopelijk zijn er nog mensen die ervaringen kunnen delen!
Misschien nog even vermelden dat ze hiervoor de Fiberforce kreeg van Cavalor, maar aangezien ze zo dik werd kon ik daar niet voldoende van geven om in haar vitaminen en mineralen behoefte te voldoen, vandaar :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:53

Dus de crunch staat nog lager in suikers en zetmeel dan de fiber force? Hoeveel moet je er van geven?
Ik voer nu de fiber force en ben er erg tevreden over.

Van de site: Cavalor Vitacrunch bevat een vitamine en mineralen boost voor paarden die weinig krachtvoer krijgen en overdag op de weide staan. Cavalor Vitacrunch is een gezonde toevoeging.

Een gezonde toevoeging dus geen volledig voer?

Itamarka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 13:50

Oei, ik weet nu niet meer van waar ik mijn info haalde maar zoals ik het begrepen had is het om weidepaarden te voorzien in hun dagelijkse behoefte van vitaminen en mineralen en hoeft er dus geen krachtvoer meer gegeven worden.
Er zit 5,4% suiker en zetmeel in, in de Fiberforce zit er 8%.
De hoeveelheid die je moet geven: 1kg (1 blok) per dag per paard, voor een pony is het maar 0,5kg (0,5 blok).
Misschien nog even een linkje voor als mensen een kijkje willen nemen: http://www.versele-laga.com/nl-BE/Landi ... Vitacrunch

pleiada

Re: Cavalor Vitacrunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:01

Hoeveel kg zit er in een zak en wat is de prijs?Ziet er nog best aantrekkelijk uit!Wel jammer dat er niet te vinden is wat er precies in zit en wat er in zit aan vitaminen/mineralen..

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:12

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:22

Ik heb nog even gezocht naar de prijs en ze dat 7 kg 15,95 is :wow: Voor geperste lucerne met wat vitaminen en mineralen erdoor is dit naar mijn idee echt ontzettend duur!Ben je denk ik goedkoper uit als je een vitaminen brokje geeft door wat lucerne <<)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:33

Itamarka schreef:
Oei, ik weet nu niet meer van waar ik mijn info haalde maar zoals ik het begrepen had is het om weidepaarden te voorzien in hun dagelijkse behoefte van vitaminen en mineralen en hoeft er dus geen krachtvoer meer gegeven worden.
Er zit 5,4% suiker en zetmeel in, in de Fiberforce zit er 8%.
De hoeveelheid die je moet geven: 1kg (1 blok) per dag per paard, voor een pony is het maar 0,5kg (0,5 blok).
Misschien nog even een linkje voor als mensen een kijkje willen nemen: http://www.versele-laga.com/nl-BE/Landi ... Vitacrunch

Toch staat ook in de link die jij geeft dat het is voor weidepaarden die weinig krachtvoer krijgen.
Idd belachelijk duur, 68 euro per maand...

Itamarka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 17:33

Ga het ook niet meer kopen. De prijs is één ding. Moest ze het graag eten en het er goed op doen maakt mij dat niet uit maar ze eet het echt met lange tanden. Ik maakte het nat omdat het zo een droge bedoeling is maar ze at maar de helft en de rest was tegen de avond helemaal zuur. Voor mij dus maar weer de Fiberforce :-)
Heb wel nog geïnformeerd hoe het nu zat en blijkbaar zitten er wel voldoende vitaminen en mineralen in voor paarden op rust. Dus zonder krachtvoer. Voor sportpaarden is het een extra aanvulling.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:30

Ik was benieuwd of er meer mensen dit hebben gevoerd...ja dus :D

Ik had een proefverpakking van HE meegenomen en heb het vandaag gevoerd.
Ze waren er lang mee bezig en vonden het lekker. Omdat het makkelijk te voeren is dacht ik dat het wel wat zou zijn voor als ik er zelf niet ben en iemand anders voert. Normaal heb ik hele ruwvoer mixen maar wil de andere mensen niet een half uur bezig laten zijn met het voer van mijn paarden.

De combi muesli met zo'n blok leek mij perfect tot ik de prijs zag op voervergelijk... :wow: :wow:

Ga toch maar even verder kijken, wel jammer want ik was er erg enthousiast over.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:09

Waarom voer je niet de dieet musli van subli? Hier zit ook weinig suiker en zetmeel in

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:13

ik voer nu 18+ van pavo.