Hey bokkers! mijn shetje die hijgt al na 1 rondje stappen..... En als we hebben vandaag gelongeerd en ze bleef ongeveer 3 kwartier net zo hard doorhijgen als een normaal dat net heel erg gerend heeft. En nu? Zouden jullie een idee hebben van wat t kan zijn?
Vandaag was het niet zo benauwd/warm. Een rondje stappen moet een pony aan kunnen, weer of geen weer..
Geen idee wat het is, gevalletje dierenarts
PLK
Geplaatst: 11-08-15 21:32
zijn haar slijmvliezen (bv haar tandvlees) mooi roze of juist wat bleek?
ellepel
Geplaatst: 11-08-15 21:32
Maak anders een filmpje zodat we kunnen zien wat je bedoeld?
Free2
Geplaatst: 11-08-15 21:33
Is het je eigen pony of een verzorgpony? Als het een verzorgpony is zou ik dit zo snel mogelijk met de eigenaar overleggen. Die weet waarschijnlijk wel raad.
Casarell
Geplaatst: 11-08-15 21:33
Klinkt als luchtwegproblemen.. gewoon even de DA erbij halen, dan weet je wat..
Wat mogelijk is (komt vaker voor bij shetjes) is dat de luchtweg een beetje wordt geblokkeerd bij inspanning. Het heeft een naam, ik weet alleen niet meer wat .
Wat er gebeurt is dat het zachte deel van de luchtpijp dicht klapt in de plaats van open gaat, vaak krijg je bij het lopen al een beetje een snurkend geluid. En ze blijven erg lang nahijgen/pompen. Dit is vast te stellen door de kliniek, die gaan dan met een camera de luchtpijp in. Op zich is er niets aan te doen, te veel inspanning moet je vermijden maar ze kunnen wel licht aan het werk.
Akhal_Teke
Geplaatst: 13-08-15 09:48
mrie schreef:
Cornage hoor je
Hard hijgen hoor je ook. Misschien bedoelt TS dat ook wel.