Roosachtige schilder(tje)s in staart, grijze manen aanzet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PearlAzra

Roosachtige schilder(tje)s in staart, grijze manen aanzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 20:38

Er staan hier 2 prachtige zwarte Shetlanders, maar helaas met een soort van roos op staartwortel en manen, de manen lijken daardoor ook beetje grijs in de aanzet.
Door veel borstelen word het wel minder, maar volgens mij is de huid erg droog. Schilfers zijn echt wit, niet gelig. Ook schuren de pony's nauwelijks, en zijn de manen en staart compleet en vol. Hebben het trouwens hele jaar door.

Nu heb ik veel gezocht hier op bokt, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Wat kan ik het beste doen aan een droge huid?

Bienotje

Re: Roosachtige schilder(tje)s in staart, grijze manen aanzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:55

Je zou sowieso eens kunnen kijken naar teershampoo om daar trouw een tijdje mee te wassen of er dan verbetering optreedt :)

_Tamara

Re: Roosachtige schilder(tje)s in staart, grijze manen aanzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:08

Mijn paard heeft in de manen ook veel roos, maar schuurt ook niet. Hij heeft dan ook een soort grijze aanzet en seizoenen maken ook niet uit, hij heeft het het hele jaar door. Weet niet of je dan hetzelfde bedoeld, maar ik gebruik voor hem Leovet Manenliquid als het weer op komt zetten en de volgende dag zie ik al resultaat. Even wat kammen voordat je het erop doet en dan inmasseren totdat het een beetje begint te schuimen.

http://www.agradi.nl/leovet-manenliquid-500ml.htm