Mijn kwpn merrie zit sinds vrijdag niet lekker in haar vel.
Ze loopt heel krampachtig met de hals statisch in 1 houding. Ze loopt niet kreupel, is nergens warm, geen gevoelige hals of rug.. Het lijkt eerder of het uit de achterhand komt.
Ze heeft deze week niet anders dan anders gelopen / gereden. Ik zit nu in het weekend en wil haar een paar dagen rust geven en kijken hoe dag gaat. Ze loopt wel lekker op de wei en, ik zie haar wel grazen en lekker rond stappen.
Als het niet beter gaat wil ik voor het weekend de DA laten komen.
Ik zou zelf toch wel direct morgen de da bellen. Al is t maar om te overleggen, want je merrie heeft gewoon ongemak, daar zou ik haar niet te lang mee door laten lopen.
Het lijkt nu in eerste instantie op spierpijn, in de wei rolt ze wel, doet ze lekker mee, dus eerst wat dagen even rust en alleen stappen lijkt me goed om mee te beginnen. Ben alleen benieuwd of mensen dit beeld bij iets herkennen?
Als ze morgen geen verbetering toont bel ik indd even voor overleg. Maar het was niet zo ernstig dat ik er de weekenddienst voor wou bellen.
Heeft ze misschien vast kunnen liggen in de stal oid? misschien is er een wervel verschoven oid. Ik zou dit ook niet te lang aan kijken, vooral die hals zo statisch klinkt niet goed.
franka75
Geplaatst: 09-08-15 19:21
misschien toch even een fysio laten komen die voelen snel waar het probleem zit