Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjolvir schreef:Zou hier wat geld aan spenderen voor rofo's, gebit etc. even zeker weten dat er geen keiswortel ontsteking is oid.
Charisma schreef:Kan het geen soort vleesetende bacterie zijn? De wonde wordt gestaag groter en de gewone AB helpen niet. Zou er niet eens een swabje van kunnen genomen worden voor te kijken welke bacterie erin zit? De dikke klieren kunnen zijn omdat het paard de infectie bestrijdt...
Eventueel eens naar de kliniek, vind het maar een eng verhaal...
Charisma schreef:Femke: begrijpelijk! Hopelijk weten jullie snel wat er aan de hand is.
Geerke: een echte vleesetende bacterie is nog wel wat anders als gewoon een geïnfecteerde wonde. Een specifieke bacterie welke necrose en derg veroorzaakt is niet hetzelfde als een "gewone bacterie" welke pus veroorzaakt. Ik bedoelde het dus specifieker
femke_harley schreef:Sjolvir schreef:Zou hier wat geld aan spenderen voor rofo's, gebit etc. even zeker weten dat er geen keiswortel ontsteking is oid.
Röntgenfoto's zijn al gemaakt. Daar was niets op te zien. Al heb ik de foto's niet gezien en kan mijn vriendin zich niet herinneren dat de kiezen/wortels op de foto's te zien waren. Dat vind ik (en de TA) heel vreemd mocht dat het geval zijn. Of ze dan alleen heeft gekeken naar een breuk? Maar toen ze langs kwam zei ze zelf dat het met misschien een kieswortelontsteking kon zijn. Dus zou raar zijn al ze daar geen foto's van heeft gemaakt. Morgen komt in ieder geval de TA langs om te kijken.
Wendel schreef:Kieswortelontsteking zou gewoon gezien moeten worden op een röntgenfoto. Tenzij het in de beginnende fase was en er niet naar gezocht is..