Gewone koelinggel kopen of toch compagel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardje47

Gewone koelinggel kopen of toch compagel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 09:30

Sinds gisteren te horen gekregen dat mij paard weer volop aan het werk kan (na lange tijd rugproblemen aantal maanden)
Begin 2014 had de dierenarts mij compagel voor geschreven voor mijn paard omdat ze gallen op de achterbenen heeft (ze zijn al ouder en zullen nooit compleet weg gaan, ik begon toen ineens te twijfelen). Ze heeft mij toen verteld dat ik dit niet iedere dag ook hoefde te smeren maar wel na intensieve arbeid. Ze gaf ook aan dat ik ook een normale koelingsgel kon gebruiken. Nu had ik daar ook nog een voorraad van (ooit gewonnen stuk of 4 flesjes/tubes) Dus daarmee het tot nu toe gedaan. Ik heb erna nog 1 keer op vakantie compagel gehaald omdat hij toen precies op was (wel bij een andere DA). Omdat ik de compagel niet dagelijks gebruik doe ik er vrij lang mee. Nu gebruik is de laatste tijd alleen nog koellingsgel van sectolin omdat mijn paard de afgelopen maanden vrij lichte arbeid heeft gedaan.

Nu merk ik zelf geen groot verschil of ik compagel of een gewone koelingsgel smeer. En zit nauwelijks verschil in de gallen.
Zouden jullie toch nog weer compagel vragen aan de dierenarts of gewoon doorgaan met normale koelingsgel? (aangezien de compagel toch behoorlijk duur is)

Chapeau2002

Re: Gewone koelinggel kopen of toch compagel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:37

Ik zou er voor kiezen om, als je wat wilt smeren, voor gewone koelingsgel te gaan. Mijn merrie heeft ook wat voos beenwerk, het is ook nooit helemaal mooi droog. Als ze zwaarder getraint heeft spuit ik haar benen altijd af maar doe er verder niets aan. Mijn persoonlijke ervaring is dat je er weinig aan kunt doen, hoeveel je ook smeert.