Paard is (te) kalm

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Paard is (te) kalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 15:02

hoi,

ik heb een 7 jarige merrie die normaal wel wat praatjes heeft. Maar de laatste week is ze erg rustig tijdens het rijden en soms zelfs sloom. Er is niets veranderd aan haar voerschema, ze loopt overdag buiten. Voor het rijden maak ik steeds een klein staprondje buiten en dan is ze wel lekker vooruit maar in de bak lijkt het dan allemaal zoveel moeite te kosten...

Hoe kan ik dit oplossen?

MillyH

Re: Paard is (te) kalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:03

misschien vindt ze het saai worden? ik weet niet of dat het is maar het zou kunnen..

Rudet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:15

Je zou kunnen overwegen om bloedonderzoek te laten doen, misschien vitamine te kort oid

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:53

Het is nogal warm..
Welja meteen een bloedonderzoek vanwege wat slome dagen... Ik vind dat een beetje overdreven.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 16:39

ja een bloedonderzoek is niet aan de orde... Ik moet wel zeggen dat ik intensiever rijd in de vakanties dan met school natuurlijk, maar ze zou toch een betere conditie moeten krijgen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:45

Conditie opbouwen is niet 123 gebeurd... daarnaast voor conditie opbouw is ook rust nodig.
Maar daarnaast het steeds wisselende weer is ook best vermoeiend merk dat ook aan mezelf... en met dit warme weer ben ik al helemaal niet vooruit te branden (niet voordat het weer wat afkoelt)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 16:53

Daar ben ik me van bewust, ik wil van mijn paard heel graag een allrounder maken die topfit is... Vorige week Had ze maandag rust, dinsdag 45min rijden, woensdag een stapwandeling (30min), donderdag rijden (70min), vrijdag longeren (30min), zaterdag rijden (45min) en zondag weer rust. Is dit dan geen goed schema voor haar? Zou ze meer rustdagen nodig hebben?

edit: voor mij is rust de wei op en niet op stal staan de hele dag

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:44

Dat weet ik niet... ik ken je paard niet.. en ik weet ook niet wat je doet met rijden en longeren.
Er zijn wel veel topics te vinden over conditie opbouwen. Dus zou je gaan inlezen en daarnaast als ze sloom blijft toch eens voeding en bloedwaardes onder de loep nemen.