Snotteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Snotteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 08:22

Hallo allemaal.

Snotteren doet mijn jongste en meest recente aanwinst nu al een poosje.

Ze is nu één jaar oud en ik heb haar sinds mei in mijn bezit. Ze heeft eerst nog een maand op pension gestaan en toen bij mijn eigen paarden.

Vanaf het begin snuift ze veel, meer dan mijn andere paarden en ook harder. De ene keer is het gewoon gesnuif maar de andere keer hoor je ook wat gesnotter. Nu heeft ze vaak een vies neus, stoffig.
En de ene keer komt er gewoon doorzichtig en heel dun snot uit en de andere keer is het wat dikker en gelig.

Nu is ze niet ziek verder, ze eet gewoon en galoppeerd lekker maar toch dat gesnotter ...

Weet iemand waar dit van kan komen, of het ernstig is of niet ?

Ze heeft overigens ook veel haar in haar neus zitten en het is hier nu heel droog en stoffig, kan dat ook nog een reden zijn ? Dat alles haar neus in stuift en dat het met al die haartjes vast blijft zitten ?

Bedankt voor jullie adviezen _/-\o_

snowdon

Re: Snotteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:54

Heb je de dierenarts er al bij gehad? Klinkt als een verstopte neus, kan door vanalles komen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:15

Ik denk dat je op MD een grotere kans hebt op reacties. Ik ga je daar even naartoe verplaatsen :).

TI-->MD

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 09:01

De dierenarts komt morgen aan het eind van de morgen kijken.

Ze is gister avond naar huis gekomen, zodat ik haar wat beter in de gaten kan houden.
Maar we moesten dus een uurtje lopen (wat anderhalf werd, de hellingen om hoog is niet leuk haha) en toen snotterde ze aardig. Lings is haar neus gat vies maar daar kwam niks uit, de rechter kwam wat viezige snot uit.

Verder doet ze het goed, niet ziek verder, rent ook gewoon lekker rond. Zien wat de dierenarts zegt morgen. Hoop dat het alleen wat viezigheid is die opgehoopt in haar neus zit ...

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 08:30

Even weer een update.

De dierenarts is anderhalve week terug geweest. Heeft ze antibiotica gehad en nog twee spuitjes (net als een worm kuur) die ze elke dag moest krijgen.

Dit heeft niks uit gemaakt !

De dierenarts komt zaterdag weer in de hoop dat ze dan iets beter gaan kijken en mij niet zomaar weer vanalles gaan geven en dat het dan niks uit maakt.

Wil toch wel een fit jong merrietje hebben en niet eentje die alsmaar staat te snotteren .. Ze word nou voor mijn gevoel ook iets slomer :(