Welke beloning voor een dikke pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pauline183

Welke beloning voor een dikke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 19:57

Hallo,

Ik heb een eigen pony (shetlanderxwelsh) en die heb ik nu eindelijk weer een beetje op gewicht. Ik wil hem heel graag een beloning geven nadat ik hem heb gelongeerd maar ik weet net wat. Ik heb wel slobber maar daar wordt hij dik van en heel druk. Heeft iemand tips? Iets waar geen suikers in zit en geen dikmaker. Alle tips zijn welkom :)
Laatst bijgewerkt door Gini op 02-08-15 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Mizora

Re: Wat te geven voor een dikke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:00

Ik zou hem niet gaan belonen met voer, is nergens voor nodig. Maar als je het echt graag wil, doe dan Marstall Faser Light of Dodson & Horrel (D&H) Safe and Sound. Dit zijn zeer calorie-arme "kracht"voeders die ook nog eens veel volume zijn voor de hoeveelheid gewicht (en dus per voerschep nog meer calorie-arm)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:00

Aai over de bol :)

Ik heb zelf als gewone brok subli ponybrok. Zit weinig suiker en zetmeel in :) geef je daar een handje van.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:01

Wij geven onze pony Metazoa brokjes als beloning, dat is een vitamine korrel met weinig energie.

pauline183

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 20:05

Mizora schreef:
Ik zou hem niet gaan belonen met voer, is nergens voor nodig. Maar als je het echt graag wil, doe dan Marstall Faser Light of Dodson & Horrel (D&H) Safe and Sound. Dit zijn zeer calorie-arme "kracht"voeders die ook nog eens veel volume zijn voor de hoeveelheid gewicht (en dus per voerschep nog meer calorie-arm)

Hij heeft niet echt een leuk verleden, vooral met longeren, daarom wil ik het wat leuks voor hem maken en daardoor hem wat lekkers krijgt, het is niet dat hij handen vol krijgt, gewoon iets anders dan snoepjes, en gewoon eens in de zoveel tijd wat lekkers

pauline183

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 20:11

tiwi1969 schreef:
Wij geven onze pony Metazoa brokjes als beloning, dat is een vitamine korrel met weinig energie.

Welk soort? En waar is het te koop?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:18

Een paard naderhand wat lekkers geven koppelt hij niet aan het longeren, maar aan het op stal (of in de wei) gezet worden na het werk. Hij gaat het longeren niet extra leuk vinden, alleen het stoppen met longeren.

Ook moet je het verleden loslaten en met de nu bezig zijn. Dat betekent niet dat je er geen rekening mee moet houden als hij daardoor afwijkend gedrag vertoond, maar maak dingen niet onnodig bijzonder.

Overigens moet je vooral iets lekkers geven na het werken als jij daar blij van wordt, als je daar dus een passend iets voor gebruikt (zoals dus die twee soorten voer die ik beschreef. De paarden zijn er hier dol op. De shetten hebben op beide gestaan en het paard alleen Faser Light). Maar koppel er niet te veel andere dingen dan jouw emotie aan.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:19

Geef een appel of een wortel.
Beloning hoeft niet zo zeer voer te zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:18

Wil je een paard belonen voor het longeren? Zorg dan voor ontspanning tijdens het longeren. Grootste beloning die ik mijn paard kan geven is de druk er volledig af te halen als het goed gaat (en dan stap ik even naast paard door de wei, dus paard hoeft dan niets en pak daarna longeren weer op). Voedsel geven echt na het werk is zinloos in de zin dat paard alleen koppelt 'na longeren -> eten' (en de beloning heeft dus geen effect op het leren meer) ipv 'goed bezig -> beloning(ontspanning, aai, stem) -> dit doe ik weer. Je moet dat echt goed timen. En idd laat het verleden los.

Ravelin

Re: Welke beloning voor een dikke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:07

Helemaal eens met vuurneon! Druk er af is de grootste beloning.