Bult op bil

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Antjelore

Bult op bil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 10:44

Hallo, ik heb 4weken geleden bij mijn 30 jarige merrie een bult op haar bil gevonden. Wegens het warme weer dachten we dat het misschien een beet van een insect was of dat ze een stamp had gehad van het ander paard en dat het wel zou weg trekken. Maar nu zijn we 4 weken later en de bult lijkt niet afgenomen enkel lijkt hij nu juist dikker, nu zie je hem erg duidelijk. Als ik het aanraak of er beetje opdruk of met de borstel overga lijkt ze geen pijn te vertonen. Iemand nog ervaringen hier mee? De dierenarts komt deze week :)
Afbeelding

Afbeelding

ardnas

Re: Bult op bil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:17

Paard van stalgenootje bijna precies hetzelfde. Dierenarts is al geweest, plek gescand maar.... was ietwat te volslank (zomerweide ... :) Kon dus geen goede diagnose stellen. Loopt niet duidelijk kreupel, maar ook niet zoals het hoort. Advies was voor nu, rust (kon mogelijk een ontsteking aan een pees aanhechting zijn op die plek) en .... afvallen voor volgend bezoek.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:23

Kun je het een beetje heen en weer bewegen, of zit het echt vast?
Is het hard/zacht? Warm?

ardnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:54

Zit echt vast en niet te bewegen.
De veearts komt over paar weken weer terug, maar voor nu als advies gekregen dat het paard moet afvallen omdat hij het anders niet goed kan zien.
Hij voelt zich verder ok, loopt niet stok kreupel maar in draf ook niet zuiver.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:58

Apart. Ik zou het zo ook niet weten, natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd wat de veearts gaat zeggen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:05