Vanaf maandag haalde ik mijn paard kreupel uit het land. Toen dacht ik nog 'ohh zal wel met een paar dagen over zijn'.. Dinsdag was het nog erger, en woensdag nóg erger.
Maandag zag je in stap niks, maar draf duidelijk.
Dinsdag zag je in stap een kleine onzuiverheid, maar drag zag zelfs een leek..
Woensdag liep hij ook in stap niet goed en draf vermeed hij. het was óf stap óf galop..
Gelukkig heb ik woensdag ochtend op mijn werk gelijk de DA gebeld. Ze konden dezelfde dag nog komen.
Ze vermoed dat het vanuit zijn schouder komt, maar hij geeft geen kik verder. Ze voelt niks, ziet niks (behalve in beweging dan uiteraard). Nu staat hij de tot Zondag op Metacam (dan is het flesje leeg). Tot die tijd moet hij alleen maar beter gaan lopen, gaat hij achteruit moet ik gelijk bellen. Na zondag proberen zonder Metacam, dan moet hij ook alleen maar vooruit gaan. zo niet komt de DA weer.
Pff ik maak mij zo onwijs zorgen. Hoelang gaat het duren? Hoelang heeft mijn ventje er last van? is er kans op blijvende schade? ga zo maar door
De paarden staan bij ons nooit op stal (hebben alleen een inloopstal met grote verharde uitloop en 2 zand paddockjes van 10 bij 10. Geen stukken om lekker te racen dus). Gelukkig mag hij bij de rest blijven zolang hij vooruit gaat. máár hij mag voorlopig niet het land in, mag niet rennen of gek doen. mag uberhaupt zelfs niet met hem aan de hand stappen (dicht omdat hij zelf heel de dag al loopt natuurlijk
)Gisteren avond stond hij 1 dag op metacam en leek hij weer iets beter te lopen. Iedere dag uit mijn werk ga ik gelijk kijken hoe het gaat en zijn metacam geven.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt met zijn paard en heeft hier ervaringen of tips?
Geen enkele reactie op de visiteertang, stond op haar gemak te bedelen om eten, het kon onmogelijk een zweer zijn volgens de smid. Totdat na de derde week ze bij een laatste bezoek van DA ineens een gat in het plafond sprong op de visiteertang, daarna is de zweer (in de voetzool!) door de smid eruit gesneden. Blijkbaar zat hij toen pas "binnen bereik" van de tang.