Mijn paard is vandaag behandeld voor het gebit, waarbij de wolfstanden zijn verwijderd. Ze had hier erg veel last van in de mond (kanteling van het hoofd als gevolg).
Nu heeft ze vanmiddag al op de wei gestaan, eet ze krachtvoer.... maar geen hooi.
Iemand ervaring hiermee? Ik wil het even een nachtje aankijken, anders morgen gelijk dierenarts bellen. Staleigenaar houdt het goed in de gaten.
Hooi prikt denk ik in de wondjes, gras is zachter en brok prikt niet. Paar dagen geheel wei of slobber geven om hooi te vervangen (bietenpulp en of grasbrok).
Anoniem
Geplaatst: 30-07-15 19:15
Ik heb ooit eens een tandarts erbij gehad die blijkbaar maar een stuk van de wolfstand had getrokken. Er stak nog een heel klein puntje uit. Daar kwam ik dus 2 weken later achter. Als je paard na een paar dagen nog niet goed eet en het bit niet accepteerd zou ik de dierenarts er eens naar laten kijken.
SG1985
Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-15 19:15
Ja heb stal al luzerne laten bijvoeren. Dank voor de tip!
We hebben afgesproken dat als ze na 48 u nog niet dezelfde is, ik gelijk contact opneem. 10 dagen bitloos daarnaast.
Ik gok dat dat meer pijn deed ofzo. Gras at hij wel en brok ook. Ik heb na 3 dagen heel vet kuil geprobeerd wat dus niet zo hard was. Dat ging beter. Langzaam met ons hooi gemengt en dat ging top
Misschien moet ik het hooi even in een emmer weken morgenochtend. Hoe lang kan een paard eigenlijk zonder hooi? Misschien een suffe vraag, maar ik ben een theemuts die meteen in de paniek schiet.
Vanmiddag op de wei gestaan, en daar kennelijk wel gegeten. Zit nog genoeg in de darmen voor de nacht, morgen z.s.m. de wei op, dan overleeft ze het wel. Morgen even iets van slobber halen voor de komende paar dagen. Bietenpulp legt mooi laagje in de maag, dat vult ook goed.