Welk merk pulp en zemelen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Welk merk pulp en zemelen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 10:12

Hoi,

Ik heb net een zak pulp gehaald, maar daarin zit 0,8% calcium en 0,05% fosfor. Een verhouding van 16:1 dus ( toch ???) Ik dacht altijd dat pulp rond de 8:1 zat ?? welk merk heeft een wat minder scheve verhouding ?

En zemelen, wat is daarvan een goed merk. Een paar jaar geleden heb ik eens een zak gehaald, maar daar had mijn paard gelijk dikke benen van. Ik kan me voorstellen dat dat aan de kwaliteit ligt. Dus wat is een goed merk ???

tamary

Re: Welk merk pulp en zemelen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:39

Subli seniores is aardig recht getrokken en daar zitten de zemelen ook al in.
Enkel pulp die redelijk recht getrokken is, is Speedibeet van pavo.
Qua zemelen haal ik gewoon de beschikbare zak die de voerboer heeft, nooit last mee gehad.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:47

Pavo, altijd happy mee geweest.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 09:05

Ik zoek een alternatief voor seniores priores. Pavo speedibeet is waarschijnlijk wel goed, maar ook 2 keer zo duur als gewone pulp toch ?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:18

Maris schreef:
Ik zoek een alternatief voor seniores priores. Pavo speedibeet is waarschijnlijk wel goed, maar ook 2 keer zo duur als gewone pulp toch ?

Tja, voor kwaliteit betaal je. Je kunt zelf ook wel bedenken dat het goedkoopste merk waarschijnlijk niet het beste merk is...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 09:20

Nee, dat snap ik ook wel. Maar ik heb geen pulp nodig die in 10 minuten klaar is, dus beetje zonde om daar voor te gaan betalen terwijl er ook gewoon andere goede pulp is !

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:41

Welkoop inlandse pulpbrok. 20kg voor 7.99 . Groot productievolume scheelt ook flink in prijs. Al het voer moet aan minimale eisen voldoen in NL. Of de gebruikte ingrediënten jouw dier goed passen is uitproberen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:45

Speedibeet valt wel mee hoor. Je doet best lang met een zak. Vergeet niet dat je weinig pulp schept om veel volume te krijgen. Ik kon ook pulp krijgen waar niks op de zak stond, maar ik koop dan ( bij hoge uitzondering ) liever iets van pavo met enige info, dan iets onbekends of wisselend in kwaliteit etc.

Zemelen haalden wij bij de fouragehandelaar hier. 10kg voor 4 euro. Maar ik heb laatst spelt meegenomen van Bio ron om te kijken waar de merrie beter op reageert.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:48

Ik voer hier pulp echt als lichtverteerbaar aankom voer, dat gaat dus met 1kg/dag zeker er door. Dan is speedibeet of gewoon standaard pulp een verschil van zo'n 50ct/kg. Dat doe ik er dan liever in de vorm van olie bij. Heeft pony meer aan dan aan duurdere pulp.