Ik had hiervoor eindelijk wat leuks gevonden, grasbrok van Hartog. Gewoon brokjes, gras, zonder al teveel toevoegingen. Heel simpel en wat gras kan nooit kwaad toch? Maar nu blijkt pony allergisch te zijn aan gras en dus vind ik dat niet meer zo interessant om te geven. Hij zal niet doodgaan van een paar scheppen per week, maar als het anders kan geef ik liever wat anders

Dus nu ben ik op zoek naar alternatieven. Iets wat leuk is om te geven, wat eventueel ook uit de hand als voerbeloning gegeven kan worden (dus iets van brokjes zou handig zijn) en waar dus geen gras en niet al teveel suikers in zitten.
Vroeger heb ik ruwe spelt gevoerd en zit daarover te denken, maar dan zonder aanvulling (gaf er toen nog luzerne bij). Zou dit kwaad kunnen? Een schep spelt (max. 1 kg?) per dag (maximaal, eerder een aantal keer per week) tov onbeperkt ruwvoer & het krachtvoer?
Zijn er nog andere alternatieven die makkelijk verkrijgbaar zijn? Dus gewoon in de commerciële sector zeg maar, zodat ik niet een half land moet afreizen voor een bepaalde zak