Pony op de wei zetten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pauline183

Pony op de wei zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 18:51

Hallo iedereen,

Ik heb een eigen pony die heel gevoelige darmen heeft. Hij heeft alle jaren elke zomer elke nacht in het land gestaan en sinds de afgelopen 2 jaar heel veel last van koliek. Aantal weken geleden heeft hij weer een koliek aanval gehad door het land. Hij staat nu weer op stal en merk dat hij zich echt verveeld en de kudde mist (hij staat met de manegepaarden en is hier echt gehecht aan). In de paddock zetten is ook geen optie want dan wordt hij helemaal gek in zijn eentje en kan geen paddockmaatje vinden .. Nu dacht ik weer op te gaan bouwen in het land en dan een graasmasker omdoen, is dat een handig idee. Ik hoor graag jullie mening.

Zoe_97

Re: Pony op de wei zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:54

graasmasker kn je idd proberen. En anders zou ik naar ene stal verhuizen waar ze aan strookbegrazing ofzo doen

pauline183

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 18:57

Zoe_97 schreef:
graasmasker kn je idd proberen. En anders zou ik naar ene stal verhuizen waar ze aan strookbegrazing ofzo doen

Ze hebben kleine landjes afgezet maar ik vertrouw hem daar niet alleen in want hij is een echte sloper en rent overal doorheen en onderdoor, hij is vorig jaar nog door de paddock heen gerend en zich flink bezeerd en daar staat hij dan ook alleen in ..

Zoe_97

Re: Pony op de wei zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:09

maar daarom zou ik ook voor een (kleinere) stal gaan, daar kan hij er wss met een vriendje in :)