Droge Hoest, wat moet ik hier nu van denken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Droge Hoest, wat moet ik hier nu van denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:52

Sinds een kleine week, hoest mijn paard, maar ik weet niet zo goed wat ik er van denken moet eigenlijk.

Voorop gesteld dat als ze over een week dit nog doet, de DA erbij word gehaald, maar wie weet hebben jullie nog een "gouden" tip;

Het is een droge hoest vind ik, hoor haar 1 of 2 x blaffen als ze heeft liggen rollen, wat ze met de vliegen/dazen redelijk vaak doet op moment, maar gek genoeg bij een sprintje trekken in de wei hoor ik niets, geen snot. Ik zie en hoor ze dus de hele dag en ze hoest toch wel een keer of 10 op de 24 uur.
Eet goed, drinkt goed, zal vanavond haar temperaturen, maar daar verwacht ik eigenlijk niks van.

Het enige wat ik en vriendin konden bedenken was het halve houten ijsstokje wat ze een week geleden idd naar binnen heeft weten te werken, dus heb ik tong vastgepakt en gekeken zover ik kon zien en de hele slokdarm nagevoeld, maar daar kon ik niets vinden. Nu is dat geen garantie en blijft het toch een beetje in mijn achterhoofd rondhangen. Ook dacht ik dat dit wellicht kon komen door de grote temperatuurwisselingen van de afgelopen weken? Maar zou ze dan niet juist veel snot moeten hebben ook?

Weet iemand een "huis/tuin/keuken" middeltje wat ik eventueel eerst nog proberen kan?

Anya

Re: Droge Hoest, wat moet ik hier nu van denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:19

thijmsiroop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:22

Ok, maar dat is toch een mensenmiddel, hoeveel geef je dan aan een groot paard per keer?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:26

ja mensenmiddel.. maar DA raadde het ooit aan. Variant voor kinderen, zonder alcohol.
Ik giet een eetlepel over de muesli.

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:27

toen hier een van de paarden vorig jaar spontaan ging hoesten bleek na onderzoek dat het dier hooikoorts heeft gekregen..
overige symptomen rode rand -ooglid, tranende ogen..!
zou t even aankijken maar niet te lang, naar mijn bescheiden mening horen paarden niet te hoesten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:31

als ik bij mij er een ook maar een kuch hoor geven word het hooi natgemaakt....dat doe ik een aantal dagen en dan is het meestal weer weg.Zodra ik het hooi nat maak hoor ik ook geen kuch meer.Vermoed dat het door de droogte komt(alles is hier stoffig na 12 weken geen regen)Mijn hooi is trouwens niet stoffig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:11

Thanks allemaal! Ik gaat morgen gelijk even de thijmsiroop halen en ook gewoon voor de zekerheid even het hooi natmaken, verbetert het niet, dan word inderdaad volgende week de DA ingeschakeld. Het punt is dat ze voor de verdere rest Hollands Glorie is en dus er hartstikke goed uitziet en verder naar mijn beleving niets mankeert.