bultjes paard gingen weg door voeren Lucerne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avd_b

bultjes paard gingen weg door voeren Lucerne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 19:05

Mijn paard had al meer dan 2 jaar last van onderhuidse bultjes, de onschuldige harde ontsierende bindweefselbultjes. Als afwisseling in zijn voer ben ik Lucerne gaan voeren vervolgens gingen de bultjes weg. Wie weet een tip.

Memere

Re: bultjes paard gingen weg door voeren Lucerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:08

Ik vermoed dat dit komt door de mindere suikers,eiwitten en zetmeel.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 01:20

ben je misschien met iets anders gestopt te voeren?

avd_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 13:05

Nee, verder waren er geen veranderingen in voer of iets dergelijks. Een jaar eerder had ik wel pogingen gedaan met ander voer, met minder eiwitten en zonder haver, de bultjes te laten verdwijnen, hierop werd het wel iets minder maar weg gingen ze niet. Vervolgens ben ik weer gewoon gaan voeren (2 a 3 kg sportbrok en 1 kg muesli). Ik kan het niet anders verklaren dan dat het door de Lucerne is gekomen. Volgens de dierenarts kan de oorzaak liggen in een tekort van een bepaalde stof dat door e Lucerne aangevuld werd (een echte verklaring had hij niet).

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:13

4 kilo krachtvoer dus.. ik denk dat wanneer je je stopt met het krachtvoer, eens gaat kijken voor een goede balancer (equilin) en voldoende ruwvoer aanbied. De klachten geheel verdwijnen. Is maar een tip. Niet bedoeld om een discussie aan te gaan over wel of niet krachtvoer. Maar probeer het eens het zal je verbazen hoe goed je paard het doet

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:50

Mijn paard heeft ook van die buitjes maar aan alleen aan de linkerkant van zijn lichaam vlak bij zijn schoft en aan de linker onderzijde van zijn buik. Mag ik vragen waar ze bij jou paard zaten?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:02

Heb je een foto van de bultjes?

Ben daar wel benieuwd naar.