Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gix schreef:Ik ben al bezig met wat verzamelen, overgangen, halve ophoudingen, basis zijgangen (wijken schouderbinnen).
Ik merk het niet aan hem trouwens dat hij zichzelf raakt, met rijden. Maar de laatste tijd zijn zijn hoefballen altijd beschadigd als ik zonder bescherming bijv. naar buiten ga. Het is paard dat heel barok oogt, mooi gewicht (voorheen te zwaar), wel heel rond gebouwd, flinke hals etc.
Tijdens het longeren zie ik vooral in stap grote passen (niet het aantikken) hij stapt soms wel twee drie hoeven over. In draf meestal
meestal een halfje of 1. Aan voorbeen gezwaai ook geen gebrek (hackney).
De hoeven zijn iets een probleem bij hem, hij kan niet naar de smid. Dit doen we dus zelf maar met de smid die meekijkt. (lang verhaal loopt een ander topic over). Zijn hoeven moeten nog wat meer afronding hebben bij de teen, maar daar gaat het nu ook steeds meer naar toe. (maar voorheen waren de hoeven echt om te huilen en gebeurde het ook niet).
Hij kan soms wat enthousiast worden, misschien dat hij dan zichzelf aantikt en verder niet? (omdat ik het aan de longe dus ook nooit gezien heb).