lappenmand :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk1605

lappenmand :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 08:44

Hoi allemaal,

sinds de verhuizing van mijn gezonde paard lijkt het wel alsof alles tegenlijk op ons af komt.

- ze heeft sinds een paar dagen door de vliegen pus uit haar ogen,vliegen gordijntje hielp niet. Nu maar een heel masker en oogzalf, dit gaat gelukkig al weer beter.

- ze ademt zwaar, da laten komen. Reactie op pollen, daardoor vernauwing van luchtwegen (bronchitis achtig) en nu respulmin voorgeschreven gekregen. Sinds ik dit 2 dagwn voer loopt er continue snot uit haar neus... tot het extreme toe. Wat zeggen jullie? Ik heb t idee dat het door de respulmin komt, dus stoppen met die handel.

- haar maag is volgens de osteopaat van streek, die zei dat ik groene leem, 2x daags 2 eetlepels moet voeren? Maar ik lees horrorverhalen over ronddwalende chip enz? En mag er geen metaal aankomen? Dus metalen voerbak mag niet?

-ineens een enorme mok (droge) uitbraak, terwijl ze een super schone, droge stal heeft tegenwoordig! Ze is bang voor scheerapparaat, dus ik dacht de sokken maar handmatig af te knippen en dan met betadine wassen en insmeren met zalf?

Ik zie t even niet zzitten... het lijkt wel alsof ze ineens alles tegenlijk heeft, arm dier. :(

Iemand ideeën of tips voor me?

Groetjes

Anouk1605

Re: lappenmand :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 09:24

Ondertussen toch even met mijn da gebeld, het us goed dat het slijm via de neus naar buiten komt :)! En wat betreft alle andere kwaaltjes, volgens hem ligt haar imuunsysteem even plat door alle stress. Dit trekt weer bij, alles behandelen en dan over een paar weken zal ze weer wat beter overal tegen kunnen. Gelukkig! Was echt zo bezorgd :(

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:39

Arm ding, zit je niet mee
Hopelijk gaat Sylke geen gekken dingen doen na verhuizing, maar paarden zijn soms rare wezens mbt stress en verhuizingen

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:30

sinds de verhuizing van mijn gezonde paard lijkt het wel alsof alles tegenlijk op ons af komt.
door verandering van stal is waarschijnlijk haar weerstand naar beneden gegaan

- ze heeft sinds een paar dagen door de vliegen pus uit haar ogen,vliegen gordijntje hielp niet. Nu maar een heel masker en oogzalf, dit gaat gelukkig al weer beter.
volgend jaar optijd een vliegenkap op doen deze werken het best naar mijn ervaring

- ze ademt zwaar, da laten komen. Reactie op pollen, daardoor vernauwing van luchtwegen (bronchitis achtig) en nu respulmin voorgeschreven gekregen. Sinds ik dit 2 dagwn voer loopt er continue snot uit haar neus... tot het extreme toe. Wat zeggen jullie? Ik heb t idee dat het door de respulmin komt, dus stoppen met die handel.
niet zomaar stoppen met medicatie die je hebt gekregen overleg dit altijd even met de da misschien zijn er wel andere medicijnen die kunnen werken. snot uit de neus en dan uit 2 gaten is meestal 'goed' dit betekend dat het los komt te zitten en naar buiten loopt. je kunt haar ook het beste eten vanaf de grond geven zodat het nog losser komt

- haar maag is volgens de osteopaat van streek, die zei dat ik groene leem, 2x daags 2 eetlepels moet voeren? Maar ik lees horrorverhalen over ronddwalende chip enz? En mag er geen metaal aankomen? Dus metalen voerbak mag niet?
geen idee geen evaringen mee

-ineens een enorme mok (droge) uitbraak, terwijl ze een super schone, droge stal heeft tegenwoordig! Ze is bang voor scheerapparaat, dus ik dacht de sokken maar handmatig af te knippen en dan met betadine wassen en insmeren met zalf?
komt door een lage weerstand. ik weet niet hoe behaard haar benen zijn maar anders gewoon beginnen met eerst wassen en smeren en als het dan niet werkt dan pas gaan knippen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:34

Heb zelf een valk welsh merrie gereden die ook wel eens mok had. Paar dagen smeren met sudocreme (die baby creme) en het was zo weg..

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 23:17

Dat hb ik in t verleden ook eens gedaan. Maar ik wil even zicht krijgen op hoe t dr nu daadwerkelijk is onder die sokken