Ouder paard ineens grijze/witte vlekjes vacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Ouder paard ineens grijze/witte vlekjes vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 16:58

Hoi allemaal,
Mijn 20 jaar oude bruine ruin heeft ineens in de afgelopen weken steeds meer grijze/witte vlekjes gekregen. Hij werd al wel wat grijzer in manen en staart maar heeft nu ook allemaal witte vlekjes op beide kanten van zijn hals en vanochtend met poetsen zag ik het op beide schouders ook. Het trekt dus naar achteren :D
Ook heeft hij sinds een paar maanden veel roze vlekjes op zijn lippen. Het paard van mijn vriendin die nu 21 is kreeg dat ook rond zijn 20e. Dus dat ik denk ik wel normaal.
Mijn paard heeft nergens last van, witte plekjes zijn ook gewoon vacht, jeuken niet ofzo en ik merk verder niks aan hem. Maar kan dat grijs worden ineens zo snel gaan?
Ik heb altijd al een schimmel of een appaloosa gewild :o Misschien krijg ik die alsnog!
Laatst bijgewerkt door Vala op 17-07-15 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

juulke123

Re: Ouder paard ineens grijze vlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:01

Die van mij heeft dat ook...maar meer oo de schoft *wat door het zadel komt* en bij de benen.. maar dat kwam door de peesbeschermers die hij nu niet meer om heeft.

Dus ik denk dat het geen kwaad kan :)

testes76

Re: Ouder paard ineens grijze vlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:04

Mijn merrie is 17 en krijgt ook al grijze haren hihi! Ik ben 38 en heb ook al grijze haren..... Hoort bij t ouder worden :=

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 17:05

Het zijn echt ronde vlekjes, spots, geen losse grijze haren.
Heb even gegoogled, het lijkt precies op birdcatcher spots. Maar dat schijnt alleen bij vossen voor te komen. Ik heb toch echt een bruine :D
Laatst bijgewerkt door Vala op 17-07-15 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:06

juulke123 schreef:
Die van mij heeft dat ook...maar meer oo de schoft *wat door het zadel komt* en bij de benen.. maar dat kwam door de peesbeschermers die hij nu niet meer om heeft.

Dus ik denk dat het geen kwaad kan :)

Drukplekken hebben niets met oud worden te maken :o

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:06

testes76 schreef:
Mijn merrie is 17 en krijgt ook al grijze haren hihi! Ik ben 38 en heb ook al grijze haren..... Hoort bij t ouder worden :=

Ja, inderdaad. Sommige mensen zeiden al tegen mij dat ik mijn ruin maar een pot haarverf moest kopen voor zijn verjaardag binnenkort. Hahaha, ik vind dat je mag zien dat ie al ouder is. Hij heeft toch geen verplichtingen meer :)