Knobbeltje op borstkas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Antjelore

Knobbeltje op borstkas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 17:00

Hallo,
ik heb daarnet een knobbeltje ontdekt bij mijn paardje. Het knobbeltje zelf is dik en daar rond is het ook wat dik. Ze heeft absoluut niet graag dat ik er aan kom, want dan legt ze haar oren plat en probeert me te stampen. Ik ga de dierenarts er is bij halen. Maar wat denken jullie dat het zou kunnen zijn?
Afbeelding

Afbeelding

Lougino

Re: Knobbeltje op borstkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:04

Is zo moeilijk te zeggen, is t warm/koud hard/zacht? Is t een soort wondje of echt onderhuids?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:06

Heeft het paard op de wei gestaan met andere paarden? Qua plek zou het een trap op de borst geweest kunnen zijn.

Foto's zijn te onduidelijk om echt iets zinnigs te kunnen zeggen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:07

Dat is van een foto heel lastig te zeggen. Zoveel verschillende knobbels, zoveel verschillende oorzaken.
Het kan een ontsteking zijn, het kan een vetbult zijn, het kan een goedaardige tumor zijn, het kan een kwaadaardige tumor zijn, etc.

Maak jezelf vooral niet gek met overal rondvragen wat het zou kunnen zijn en wacht eerst eens af wat de dierenarts zegt. :j Ik snap dat het moeilijk is, maar vaak wel de beste oplossing om zekerheid te hebben.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:25

Is je paard recent geënt in de borst?