Bulten onder de buik

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Petrax

Bulten onder de buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 13:45

Hallo,

Mijn verzorgpaard Luna (fries) is 4 jaar en heeft nu al twee keer last gehad van bulten onder de buik, waar de singel zit. De eerste keer werden die bulten zo erg dat er ook bulten bij de schouder/hals kwamen. En wanneer je op de bulten, die onder de buik zaten drukte, spande ze haar buik aan. De eigenaar gaf aan dat dit kan komen door de singel, doordat ze onder het rijden gaat zweten en dan schuurt de singel wat. Ik heb haar toen een paar dagen niet gereden, wel gelongeerd. Naar een paar dagen verdwenen de bulten. Ik heb toen een andere singel gebruikt, één die wat meer lucht door laat en niet van leer is.

Maar sinds maandag heeft ze weer bulten gekregen, terwijl het nu al een aantal weken goed ging. De eigenaar denkt nog steeds dat het door de singel komt tijdens het rijden, maar ik heb mijn twijfels hierover. Hij heeft de bulten met een speciaal sopje (naam even kwijt) schoongemaakt. Ik heb haar nu twee dagen niet gereden en ben vandaag even wezen kijken en zag dat de bulten alweer een stuk kleiner waren. Het gaat dus weer de goede kant op.

Mijn vraag aan jullie is of jullie dit ook wel eens hebben gehad en of het dan idd aan de singel ligt? Of dat er een andere oorzaak kan zijn.. Ik vind het apart, omdat ik na het rijden ook elke keer de buik goed schoonmaak en zorg dat de singel ook schoon blijft en het nu een aantal weken weg was en nu weer terug is.

Groetjes Petra

Naskapower

Re: Bulten onder de buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:35

Zitten de bulten alleen waar de singel zit of over de hele buik??

Petrax

Re: Bulten onder de buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 13:00

Zit alleen waar de singel zit en dan voornamelijk het achterste stukje van de singel meer richting de buik i.p.v de oksels

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie