Allergische reactie? Met foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:59

Dierenarts heeft ze toch al gebeld lucky_23 :+

Vanavond even koelen, en niets erop smeren, gewoon aan de lucht drogen.

lauliej007

Berichten: 65
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:04

Lijkt op een bacteriële huidinfectie (combi warmte + vocht + vuil = bacterie walhalla) ik zou het goed schoonhouden (bijvoorbeeld door het te wassen met Betadine scrub) en goed droog proberen te houden en geen vette troep of andere zalfjes gebruiken hier houden bacteriën van ;)

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 19:51

Nou zinkzalf is wel heel fijn spul hoor :j

Het zag er nu zo uit
Afbeelding


Ietsje afgezakt en bijna alles was nu wel mooi droog.
Nog 1 plekje wat wat nattig was,dus daar nog weer wat zalf op gedaan.maar ik vind het toch nog te dik, had naar mijn idee al minder moeten zijn.
het is ook zo'n poepie he, doet natuurlijk best wel zeer en hij liet het allemaal super toe <3

morgenvroeg nog een keer kijken,maar ..denk dat ik sowieso bel hoor,had het idee dat appie ook niet helemaal lekker was,hij was me wat te rustig...(vergeten te temperaturen :o ).of dat kwam van het nieuwe blok gras waar ze staan :+
ik ben er nog doorheen gegaan,maar echt geen vreemde planten gevonden.
dus toch combi wondjes en die olie denk ik

Nef1985 wat raar he dat het dan zo dik kan worden.
hoe gaat het nu met jouw paard?

Caballos, honingzalf,waar haal je dat?

lauliej007

Berichten: 65
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:03

ellepel schreef:
Nou zinkzalf is wel heel fijn spul hoor :j

Het zag er nu zo uit
[ [url=m/UEMmI8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ietsje afgezakt en bijna alles was nu wel mooi droog.
Nog 1 plekje wat wat nattig was,dus daar nog weer wat zalf op gedaan.maar ik vind het toch nog te dik, had naar mijn idee al minder moeten zijn.
het is ook zo'n poepie he, doet natuurlijk best wel zeer en hij liet het allemaal super toe <3

morgenvroeg nog een keer kijken,maar ..denk dat ik sowieso bel hoor,had het idee dat appie ook niet helemaal lekker was,hij was me wat te rustig...(vergeten te temperaturen :o ).of dat kwam van het nieuwe blok gras waar ze staan :+
ik ben er nog doorheen gegaan,maar echt geen vreemde planten gevonden.
dus toch combi wondjes en die olie denk ik

Nef1985 wat raar he dat het dan zo dik kan worden.
hoe gaat het nu met jouw paard?

Caballos, honingzalf,waar haal je dat?


Ik zou het koelen als het kan 3 keer per dag of vaker 10 minuten met koud water dan is die zwelling zo weg

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 21:27

Ja helpt dat zo veel, veearts vond het beter dat het droog zou blijven in verband met de bacteriën.Dan zou ik het goed moeten nadrogen??

Nef1985

Berichten: 270
Geregistreerd: 13-07-11

Re: Allergische reactie? Met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:52

Ja het was echt mega dik. De DA had het ook nog nooit zo extreem gezien. Het begon bij mijn paard precies zoals jou(was op vrijdag),maar denk dat ze op die plek een dag later (zaterdag)weer is gestoken en dat het daarom een dag later het hele been wat dikker werd. En die avond(zondag) was het echt een anabole been! En aangezien we dus niet wisten dat ze dus ook allergisch reageerde op de vliegenspray zijn we die gewoon blijven gebruiken*voelt zich nu vet schuldig*
Dus besloten om maandag (eerder vond we niet nodig want alle dagen haar temperatuur in de gaten gehouden en ze had niks geen verhogen en ze af ook nog heeeeeeeel goed)direct de DA te bellen en die kwam die middag. Heeft haar uitgebreid bekeken en kwam tot de conclusie dat het dus de combi was van vliegenspray en dazensteek. Want onder haar vliegendeken had ze nergens verdikkingen. Alleen precies op de ingespoten stukken.
Heeft haar 3injecties (cortisone,antibiotica) en voor aantal dagen 2x daags antibiotica en ook nog 1x daags metacam achter gelaten zodat ik dat nog zelf kan geven.

Heb haar daarna direct in de sop gezet en lekker been gekoeld. En ze leek zich direct al lekkerder te voelen. 'S avonds wou ze zelfs weer een stuk wandelen! De dag erna was het been al een heel stuk dunner en vandaag is het weer zo goed als normaal.

Hopelijk knapt die van jou ook snel weer op!!! Knuffel voor je paardje!

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 21:58

Nou,wat erg zeg,maar je kunt op deze foto ook wel zien dat zijn been gewoon dun blijft.Dus is het minder erg.
ja nou ja, soms doe je iets wat dom blijkt te zijn,wij weten ook niet alles he?
ik hoop dat het morgen meer afgezakt is en er geen arts bij hoeft tekomen.
mooiste is als het lichaam het zelf op lost.
maar dat hangt er wel van af of het morgen dunner is :j

Nef1985

Berichten: 270
Geregistreerd: 13-07-11

Re: Allergische reactie? Met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:01

Ik hoopte er ook op dat het lichaam het zelf oploste(had haar liever niet al die zooi gegeven!),maar kon het ook niet meer aanzien dat ze zo veel pijn had. Ze is echt een harde voor zichzelf,maar nu zag ik aan der dat ze veel pijn leed. Als ik alleen nog maar mijn vinger op haar been legde trok ze het been helemaal op en ging trillen en haar ogen draaide helemaal wit weg!!!! Als ze nu ook niet meer normaal at dan had ik direct de DA gebeld,maar zou idd nog ff morgen aankijken of het afzakt en anders toch DA laten komen.

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: Allergische reactie? Met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:56


ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:07

zag en las zwelling, toen stokte mn adem toch wel even :+
Mijn paard heeft gister net de laatste spuit gehad na een "allergische" reactie op een bacteriële infectie. Oftewel lichaam was zo hard aan het werk dat ie zijn eigen cellen ook begon aan te vallen.
bij paard begon het met gezwollen onderbenen. Volgende ochtend stond ze met puntbloedinkjes (zichtbaar met bloedneus) in het weiland. pfff wat ben ik toen geschokken.

Zal wel weer even duren voordat ik een zwelling weer rustig kan zien, als een gewone zwelling, zonder in paniek te raken :+

Topic helpt wel erbij, dus lees lekker mee hoe het geneest :P

Mijn oude paard had "regelmatig" van dat soort zwellingen, want werd voor steeds meer dingen allergisch. (eindconclusie was dat dus mis zat in lichaam en de stoffen niet meer kon verwerken)
Uiteindelijk lichaam via homeopathische wegen kunnen detoxen en paard staat nu weer normaal in wei zonder 100den maatregelen.
Dus als het nu een terugkerend probleem word is het misschien handig om even verder te kijken dan enkel te houden op "allergisch voor dit middel"

succes.

_Mary

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-06-06
Woonplaats: Limburg

Re: Allergische reactie? Met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:12

ophoping van vocht = te weinig afvoer lymfe
evt lymfe drainage - massage
hartprobleem?

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lijkt een beetje op wat mijn paard heeft gehad. Die vond ik ook zo op de wei. De DA had het nog nooit gezien. Leek wel of er wondvocht via de huid naar buiten kwam. Plakkerige doorzichtige gele troep. Waarschijnlijk allergische reactie idd. Ze had er verder geen last van.

maralyn

Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:21

Lijkt wel een beetje op wat wij hebben gehad.
Wij hebben ook een eczemer (zo gekocht bij aankoop) en blijkt ze ook ernstig gevoelig te zijn voor andere insecten (Niet zo gekocht bij aankoop, maar door bokt geneuzen, bleek ze dit al langer te hebben, maar nooit aan ons verteld. Afijn....).
We hadden een HH deken op van 110 euro. Een duur dingetje, en werkte prima.
Haar borst kon niet helemaal dicht, en mevrouw werd geprikt door een daas, nouja, een dazenaanval.

De volgende dag kwam ik op het land, en had ze gewoon een paar jeux de boules ballen op haar borst. Warm, vol, niet heel hard.
Uit paniek de dierenarts gebeld, het verhaal uitgelegd, dat ze een eczemer is.
"Is ze gestoken door een daas?"
Vlieg er niet warempel een daas op haar bips? En werd ze niet direct agressief op die daas??
"Ja, ze lijkt dazen niet zo prettig te vinden."
Na laten kijken... Temperaturen... Niks aan het handje.
Maar 1 ding was wel duidelijk.

Een dazen allergie.

"Als ze weer gestoken wordt, direct deppen met azijn."

Ze heeft nu een zebra deken van QHP op. Niet de wauwie kwaliteit, maar heb nog maar 1 daas zien vliegen rond haar. Terwijl dat er normaal toch wel 4 a 5 waren.
Het is een vaste deken (Eczeemdeken) en dus geen plekken meer.

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Allergische reactie? Met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:33

Hoe gaat het nu met hem?

lauliej007

Berichten: 65
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:35

ellepel schreef:
Ja helpt dat zo veel, veearts vond het beter dat het droog zou blijven in verband met de bacteriën.Dan zou ik het goed moeten nadrogen??


Ja gewoon drogen daarna zorg vooral dat er geen vuil bij kan komen bijvoorbeeld doordat ze gaat rollen ed. Met dit weer zal het ook wel snel gewoon opdrogen.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:39

_Mary schreef:
ophoping van vocht = te weinig afvoer lymfe
evt lymfe drainage - massage
hartprobleem?

dat lijkt me sterk een hartprobleem. Is echt een geval van 1 op de enorm veel, komt dus bijna niet voor en gaat (vaak) gepaard met koliek verschijnselen (valse koliek).
Beestje heeft geen oplopende venepols?

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Re: Allergische reactie? Met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:55

groene leem werkt zuiverend en sterk vochtafdrijvend, supermiddel. (ik gebruik t ook op mn wallen haha)

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 12:58

Gaat goed *\o/*

Meteen ook maar een thermometer gekocht ,en zijn temperatuur is 37,5. Netjes dus. En voor de zekerheid nog maar ene paar keer getempt om te kijken of het klopt
de zwelling was nog verder gezakt, en de plooien al wat ruimer, en alles mooi droog.
wel voor de zekerheid zinkzalf er op gedaan, ook even tegen de vliegen,heb geen zin in eitjes in die plooien :+

Caballos,ik ga kijken voor die honingzalf!
Ik heb hem een tijdje laten stappen,beweging lijkt me ook wel goed voor het herstel.
ik ga er geen veearts bij halen, temp is goed,alles geneest mooi,dus denk dat zijn lichaam het zelf wel af kan :j

Akhal teke:
Dat is echt hetzelfde he!
ziet er ook veselijk naar uit, waar heb jij toen mee behandeld?


Mary:
Hij is 24,maar pasgeleden nog helemaal nagekeken en toen functioneerde zijn hart prima.
wel werkt zijn immuunsysteem wat te hard,naast zomereczeem heeft hij namelijk ook nog hooikoorts.

Amiigo
wat is venepols??

Ladypaard
Wat wel is..ik heb nog een volle fles drainage compositum staan,zit er eigenlijk wel aan te denken om daar morgen mee te starten.
appie heeft in het verleden vaker huidproblemen gehad, en toen heb ik ook drainage compositum gebruikt bij het herstel en dat is prima bevallen.

Plk, ik heb slecbte ervaring met groene leem.
dat in het verleden bij een ander paard gebruikt en toen had het een averechts effect met een huidinfectie er bij.
geen zwelling zoals hier,maar dat gebruik ik liever niet meer

Ik ben vergeten foto te maken, sorry.
komt dan morgen wel weer,voor vandaag staat hij prima :D

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:46

Het lijken wel smetplekjes? Calendulazalf helpt daar heel goed voor

Nef1985

Berichten: 270
Geregistreerd: 13-07-11

Re: Allergische reactie? Met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:30

Wat fijn dat het de goede kant op gaat en het lichaam het zelf heeft kunnen regelen.

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 15:49

Nouuuuu... hij is er nog niet he.
het is nog wel dik hoor, maar het lijkt de goede kant op te gaan.
dus hoop ik dat het zo blijft :)

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Allergische reactie? Met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:58

De dierenarts heeft toen antibiotica gegeven . daarmee is het overgegaan. Nooit meer teruggekeerd.

_Mary

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-06-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:02

Amiigo schreef:
hartprobleem?

dat lijkt me sterk een hartprobleem. Is echt een geval van 1 op de enorm veel, komt dus bijna niet voor en gaat (vaak) gepaard met koliek verschijnselen (valse koliek).


er staat ook een vraagteken achter.
fijn dat het dat waarschijnlijk niet is.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:08

_Mary schreef:
Amiigo schreef:
hartprobleem?

dat lijkt me sterk een hartprobleem. Is echt een geval van 1 op de enorm veel, komt dus bijna niet voor en gaat (vaak) gepaard met koliek verschijnselen (valse koliek).


er staat ook een vraagteken achter.
fijn dat het dat waarschijnlijk niet is.

Nee wss niet gelukkig want die hebben altijd een tragisch einde :(:)

een venepols is het dikke bloedvat wat over de hals loopt, bij de luchtpijp waar de dierenarts altijd in jet bloedvat spuit :)

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 20:11

Geen idee,zal ik morgen es naar kijken.
en wat als die wel dik is dan?