ongeluk op de wei...

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, SayaJones, Nicole288, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

onawydouw

ongeluk op de wei...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 09:01

Nu heeft mijn jaarling van een jaar heeft 2 weken geleden een ongeluk gehad op de wei.
Hij is waarschijnlijk in de draden verstrik geraakt en heeft zich in paniek losgetrokken. Hierdoor heeft hij al zijn spieren + borstspier volledig overgetrokken. Er zijn foto gemaakt om een breuk uit te kunnen sluiten. Hij krijgt op de moment pijnstilling en ontstekingsremmer, dit doet zijn werkt. Hij moet ook 6 weken volledig stilstaan en heeft hij wel 70 à 8° % gekregen dat het allemaal wel goed komt. Het zal wel zeker een jaar duren voor het volledig is hersteld. Dit omdat hij zo jong is, geen rijpaard is maar een miniatuurpaardje, en weinig weegt. Nu werd er mij gezegd dat een operatie op die plek vaak slechter uitdraait dan volledig rusten. Wij hopen dat hij erdoor komt en zijn leventje voort kan inzetten. Heeft er iemand hier ervaring mee of ervaring met een af elkaar zijn van een spier ?

Mijn liefde, lust & leven !
Mike & Magnum

Babootje

Re: ongeluk op de wei...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:09

Ach wat sneu is dat zeg! Nee geen ervaring mee maar ik wil je alle succes wensen dat het weer helemaal goed komt met het beestje.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 09:39

bedankt
Babootje schreef:
Ach wat sneu is dat zeg! Nee geen ervaring mee maar ik wil je alle succes wensen dat het weer helemaal goed komt met het beestje.

Mike & Magnum

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:12

Wat ontzettend vervelend en balen zeg! Ik heb ook geen ervaring, maar wil jou en je paardje heel veel sterkte wensen de komende tijd, ik hoop dat het gauw weer een stuk beter met hem gaat!!

vhGoedeLeven
Kim, Kokos en Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:15

Mijn merrie heeft in 2012 haar borstspier gescheurd.
Het herstel duurde best lang en ik moest dagelijks de wond schoon maken, pijnstillers en antibiotica geven, maar toen het litteken eenmaal dicht begon te gaan, ging het heel snel.
Nu heeft ze nergens last meer van en kan alles weer.

....Beertje, Mánadís, Flikka & Heppinn ....
.... *Kim, *Elske,*Koekie & *Vince ....

“Don't bring up the past of a person who is trying to improve their future.”
"Strong people don't put others down... they lift them up!"

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:19

Pff heftig joh! Ik heb wel een merrie gehad die een spier gescheurt had in haar schouder, en heeft lang geduurt voordat het over was. Is nooit 100% geworden, en bij haar borst zit nog steeds een verdikking.. Hopelijk knapt hij snel weer helemaal op.

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 10:10

KoudbloedKim schreef:
Mijn merrie heeft in 2012 haar borstspier gescheurd.
Het herstel duurde best lang en ik moest dagelijks de wond schoon maken, pijnstillers en antibiotica geven, maar toen het litteken eenmaal dicht begon te gaan, ging het heel snel.
Nu heeft ze nergens last meer van en kan alles weer.

Hier is het geen wonde. spieren zijn echt dood het lostrekken gescheurd.

Mike & Magnum

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 10:11

Mariska_28 schreef:
Pff heftig joh! Ik heb wel een merrie gehad die een spier gescheurt had in haar schouder, en heeft lang geduurt voordat het over was. Is nooit 100% geworden, en bij haar borst zit nog steeds een verdikking.. Hopelijk knapt hij snel weer helemaal op.

Hier is de zwelling al weg en voelt het al veel minder warm aan. begint ook weer wat "gelukkiger" te worden.

Mike & Magnum

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 10:11

marjo1996 schreef:
Wat ontzettend vervelend en balen zeg! Ik heb ook geen ervaring, maar wil jou en je paardje heel veel sterkte wensen de komende tijd, ik hoop dat het gauw weer een stuk beter met hem gaat!!

bedankt :)

Mike & Magnum

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie