Zelf zat ik te denken aan beenbescherming, vliegenmaskers en eventueel zelfs eczeem dekens. Mochten jullie nog artikelen hebben waar ik niet aan heb gedacht maar die ook van toe passing kunnen zijn om teken te weren hoor ik dit graag!
Teken leven voornamelijk vlak bij de grond. Ze zullen niet uit een boom komen vallen. Daarom denk ik dat een dekje met permetrine niet van toepassing is. Maar beenbescherming, bijvoorbeeld bandages juist weer wel. Want teken laten zich op de gastheer vallen en kruipen de weg omhoog tot ze een geschikte plek hebben gevonden. Als ze dan langs de bandages moeten zullen ze doormiddel van die stof er vanzelf af vallen en zullen ze de rest van het paard niet bereiken. De stof zal alleen werken op de plekken waar het zit. Het werkt niet verder dan de stof/bescherming zelf. Dus het wil niet zeggen dat als je bijvoorbeeld een halster neemt met permetrine er in dat de teek niet voorbij het halster komt. Het halster is in dit geval te klein om het goed zijn werk te laten doen. Daar in tegen zou een vliegenmasker wel kunnen helpen. Denk dan niet aan de vliegenmaskers met die leuke ogen er op of de vliegenmaskers met sliertjes maar eerder aan de eczeem vliegenmaskers. Die komen meer in contact met de huid en zitten dichter op de neus waar de teek zich in dat geval op laat vallen. Mijn vraag is nu, is hier interesse voor?
Zo ja, Welke artikelen?
Extra aanvulling is altijd welkom
Dit topic maak ik aan om duidelijkheid te krijgen of er daadwerkelijk interesse en markt voor is. Er word daarna pas gekeken of dit ook gerealiseerd gaat worden.