Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
het koelt niet ineens zo erg af dat ze zich niet meer warm kan houden en zo'n hele harde wind staat er ook niet. Die wordt niet verkouden hoor
joshi_lotus schreef:Hebben mensen ook last van de 1e zweet heel erg terwel de ander amper tot niet zweet. het ligt van paard tot paard en mens tot mens.
Hannah_Kika schreef:joshi_lotus schreef:Hebben mensen ook last van de 1e zweet heel erg terwel de ander amper tot niet zweet. het ligt van paard tot paard en mens tot mens.
Volgens mij omdat het paard deels een zwarte vachtkleur heeft. Zwart wordt veel sneller warm dan andere kleuren. Trek maar eens een zwart shirt aan, en ga is in de zon staan. Je krijgt het dan veel warmer.

suuzepuus schreef:ben ook niet bang dat ze het koud krijgt hoor!!! maare....voor mensen is het ook echt niet gezond om in een koud bad te springen hoor![]()
waarom hebben 2 paarden een droge huid en 1 is nat van oor tot kont?
. Maar ik las ook net dat iemand zei dat je je paard wel droog moest trekken anders ging het water als een deken eromheen liggen en konden ze juist niet afkoelen. Ik ben het hier persoonlijk niet mee eens. Als ik mijn paarden droog zal trekken zullen ze met dit weer al opgedroogd zijn als ik het zweetmes voor de laatste keer erover haal. Dus ze zijn zo al zo droog. Daarnaast is het niet zo dat als het water als een deken om ze heen gaan liggen ze hun warmte niet kwijt kunnen. Water is juist goed. Zie mijn bovenstaande verhaal waarom. Alleen erg koud water dus niet. Moeder natuur heeft ook niet voor niks bedacht dat wij gaan zweten als we het echt warm hebben. Dit is bedoeld om ons af te koelen en zweet is ook voor het grootste gedeelte water. Hannah_Kika schreef:joshi_lotus schreef:Hebben mensen ook last van de 1e zweet heel erg terwel de ander amper tot niet zweet. het ligt van paard tot paard en mens tot mens.
Volgens mij omdat het paard deels een zwarte vachtkleur heeft. Zwart wordt veel sneller warm dan andere kleuren. Trek maar eens een zwart shirt aan, en ga is in de zon staan. Je krijgt het dan veel warmer.
resima schreef:hoe zit het met het zoutgebruik van de paarden?