Help! Pony met dikke ogen en allemaal bulten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:27

KoudbloedKim schreef:
Afgezien van het feit dat ik nooit in mijn leven dit niveau zal bereiken, zie ik hier een heel ander paard dan de 'oude' Totilas die ik me herinner.


Tineke, dit is toch écht het verkeerde topic. ;) Neem jij de zwangerschapsdementie van Kim over?

Anoniem

Re: Help! Pony met dikke ogen en allemaal bulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:29

Hahaha, sorry. :D

Jinks
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:49

Hallo TS,

Kan ook netelroos zijn. Dit kan op verschillende plekken voorkomen. Mijn paard had 1 keer hele dikke lippen en een andere keer soortgelijke bulten op zijn gehele lichaam (buik, hals, flanken, billen, hoofd en ogen). Ik heb de da laten komen en hij heeft toen iets gehad tegen de allergie.

Groetjes

Jinks

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:05

Volgens mij zijn dit gewoon beten van één of ander steekbeest }>
Zijn ogen vallen gewoon heel erg mee...ik zie eigenlijk alleen maar wat walletjes onderaan de oogrand...wat dan weer geen steken zijn van vliegen en co zijn.
Ik denk niet dat een DA hier veel gaat kunnen aan doen... ;)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:10

Chiave schreef:
KoudbloedKim schreef:
Afgezien van het feit dat ik nooit in mijn leven dit niveau zal bereiken, zie ik hier een heel ander paard dan de 'oude' Totilas die ik me herinner.


Tineke, dit is toch écht het verkeerde topic. ;) Neem jij de zwangerschapsdementie van Kim over?




:')

TS daar hoeft echt geen dierenarts bij te komen hoor,die heeft gewoon gerold in een een of ander insectennest of is gestoken door een ander beest.Met een dag of drie zal het weg zijn.Ogen zie ik niets aan,misschien heeft ze een slechte nacht gehad? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:11

Ik had echt hele dikke ogen verwacht, dat hij ze amper nog open kreeg. :))
Valt inderdaad erg mee, maar zou wel even een eczeemdekentje kopen en eventueel de dierenarts in de loop van de week.

Herve
Berichten: 273
Geregistreerd: 13-08-10

Re: Help! Pony met dikke ogen en allemaal bulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 12:46

Hartelijk bedankt voor alle reacties. De bulten waren vanmorgen helemaal weg en ook de wallen onder zijn ogen waren weg. Ik denk indd dat het een alergische reactie is geweest op het een of ander. Zijn staart heeft hij wel verder geschuurd tot op het punt dat er een schaafwond aan de zijkant van zijn staart zit.
Ik heb de DA voor de zekerheid nog even gebeld en die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken maar als het weer terugkwam ik even moest bellen dat hij langs zou komen.

Dus nogmaals, heel erg bedankt iedereen. Hier mag een slotje op :)

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Help! Pony met dikke ogen en allemaal bulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:56

He, die bulten herken ik. ;) Kan je er helaas niet bij helpen. Een jaar of 3 terug heeft mijn shet dat ook gehad, zat van de een op de andere dag van top tot teen onder de bulten. Uiteindelijk 3 verschillende dierenartsen er bij gehad maar er was niet een die mij kon vertellen wat het was. (Diagnoses gingen van eiwit bulten tot zomereczeem, ponylief was 14/15 en had manen van een halve meter.) Na ongeveer een week was het over maar ik heb dus nooit geweten wat het was.. Hij heeft het ook nooit weer gehad..