Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hevonen schreef:Ik weet niks over dit specifieke geval, maar weet wel dat tijd soms verbazingwekkende genezingen tot stand kan brengen. En ik weet heel zeker dat de prognoses van artsen en dierenartsen vaak totaal niet kloppen.
In elk geval, veel sterkte!
Babootje schreef:Een 2nd opinion kun je natuurlijk altijd doen, maar als ik je verhaal zo hoor vrees ik ook met grote vreze...
Op de knieen van een paard staat zoveel kracht. Prognose van een gescheurde meniscus is in de regel slecht, omdat een scheur in het kraakbeen niet meer heelt. Dat samen met artrosevorming in het kniegewricht.....
Ik denk dat je allereerst goed moet gaan nadenken wat je nog met je paard wil...
Yontheke schreef:Ik zou een operatie met zo weinig slagingskansen niet eens overwegen. Dan is voor mij de revalidatie die het paard moet meemaken niet in verhouding.
Kan hij pijnvrij op de wei staan als er niets aan gebeurd? Zo ja, dat een kans geven. Zo nee, dan is hemelen in mijn ogen de enige eerlijke optie.
BailyKarlos schreef:Yontheke schreef:Ik zou een operatie met zo weinig slagingskansen niet eens overwegen. Dan is voor mij de revalidatie die het paard moet meemaken niet in verhouding.
Kan hij pijnvrij op de wei staan als er niets aan gebeurd? Zo ja, dat een kans geven. Zo nee, dan is hemelen in mijn ogen de enige eerlijke optie.
Ik hoop eigenlijk dat iemand mij een hoger percentage kan geven.
Ik weet het niet, ik was zo uit het veld geslagen dat ik vergeten ben vragen te stellen.
Hij zei wel dat dit soort paarden als grasmaaier nog een respectievelijke leeftijd kunnen bereiken, maar ik weet niet of ik hem zo de wei op kan zetten of dat ik eerst moet behandelen en dan de wei op.