Gisteren kwam ik bij mn paarden, toen zag ik ineens dat mijn fries schuurplekken had! (Zijn het wel schuurplekken?) wat kan ik nu doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Succes! Chiave schreef:Ik zie dat zijn staartwortel een beetje "rommelig" is. Begint die kaal te worden? Ik vind de plekken namelijk lijken op zomereczeem en idd, een Fries kan dat ook hebben. Google eens op zomereczeem. Mocht je daarover vragen hebben; stuur me een pb'tje. Ben door de jaren heen wel wat wijzer geworden op dat gebied.Succes!
ik zal het even in de gaten houden!
) maar ook een paar krasjes. Denk dat ie gestoeid heeft.ellepel schreef:Wat vette/ ontsmettende zalf er op tegen de jeuk.
staat je paard in veel gras nu? Misschien dat het daardoor jeuk krijgt.
bij de staart lijkt me wel door schuren,de andere plekken zou ook zomaar door een ander paard zijn gemaakt, door bijten bijvoorbeeld.
Zou even kijken naar de oorzaak van eventueel schuren, ontwormen, misschien in teveel gras.
Allergie voor vliegjes of misschien heb je iets nieuws op je paard gebruitk waar het jeuk van krijgt