Sinds woensdag loopt mijn lieve merrie kreupel. Op de linkerhand in draf loopt ze vooral onregelmatig.
Ik heb geen idee wat er gebeurd is..
Woensdag was ik aan het rijden. Met het losrijden voelde ze al wat anders maar ik dacht dat ligt aan mezelf..
Na de draf en stukje galop heb ik haar even de hals laten strekken. Daarna zou ik haar weer oppakken en toen begon het in de draf.. Het voelt alsof haar rechter achterbeen weg zakt ofzo.. Kan het niet goed beschrijven.
Ik heb toen direct het zadel afgedaan en aan de hand uit gestapt (toen liep ze niet meer zo raar). Op stal gezet en een spons bij langs gehaald...
Donderdag had ik mijn wekelijkse les.
Mijn instructrice vond haar aan de hand niet raar lopen en wou graag dat ik er op stapte om te kijken hoe het ging. Ook nu weer kreupel/onregelmatig..
Vooral op de linkerhand. Ze liet mij op het binnen voorbeen lichtrijden en toen liep ze in eens een stuk beter.. Na 15 minuten a 20 minuten kon ik weer op het buitenbeen lichtrijden zonder dat ze raar ging lopen..
Mijn instrictrice zei dat het bewegingskreupelheid was en dat ik rustig door kon rijden. Als ik haar maar niet teveel belast.
Tijdens het hoevenkrabben was ze gevoelig aan het rechterbeen achterbeen (waar ze ook kreupel op loopt in de draf op de linkerhand)
Heb ik haar hoefjes schoon gemaakt en kwam ik tot de ontdekking dat er een scheur in zit..
Vandaag heb ik een foto gemaakt:

Nu is wel het rare, vrijdag liep ze al wat beter..
Maar wat zou er aan de hand zijn?
De hoef, het trainen of de compinatie?
En wat kan ik aan dit soort hoeven doen?
Edit: ik heb haar nu bijna een maand in mijn bezit. Voor dat ik haar kocht werd ze niet echt altijd even goed gereden..
Alvast bedankt !

je paard loopt kreupel....eerst weten wat het is, beter worden en dan pas weer erop!