hallo allemaal!
Ik zal maar met de deur in huis vallen. 2 weken geleden schoot m'n paard (7 jaar) zijn linkerknie opeens in het slot. De hoefsmid is dan langsgeweest om hem wat meer binnendoor te zetten en sindsdien is hij niet meer echt in het slot gesprongen.
Sinds dinsdag heb ik op linkerhand een hele vreemde draf, hij heeft moeite met stelling en voltes, dit had hij voor dinsdag niet. Ook op rechterhand is er geen enkel probleem, in stap en galop ook niet onder de man, enkel op draf.
Nu hebben we hem vandaag wat getest aan de longe om te kijken of hij met bijzetten (zodat hij al z'n spieren moest gebruiken) rare bewegingen zou maken en wat blijkt, dat als hij van stilstand naar draf moet hij een rare beweging maakt met z'n linkerachterbeen, net alsof die knie dan terugschiet. Ook heeft hij héél veel moeite om op een kleine volte gesloten aan te galloperen, hij moet altijd al bokkend aanspringen anders red hij het niet. Maar het rare is dat de knie niet in slot schiet zoals 2 weken geleden, hij loopt normaal en ik kan zijn been gewoon opheffen, naar voor en naar achter brengen zonder problemen.
Natuurlijk gaan we meteen hulp zoeken, maar ik vroeg me af wat ik het best kan doen? Eerst mijn eigen dierenarts bellen en hem laten kijken (we hadden hem al gecontacteerd met dat op slot springen, maar omdat het niet meer gebeurde is hij ook niet langs geweest om in te spuiten)
of een chiropractor bellen (bruno beyne, die overigens ook dierenarts is).
volgens mij is het echt puur ergens vast zitten, hij beweegt anders goed, voelt zich goed in z'n vel, loopt al spelend rond op de weide, loopt op de grote volte aan de longe ook super goed... Enkel die draf op de linkerhand & dan die ondervindingen vandaag zijn het probleem, sinds dinsdag. Zijn er trouwens bokkers die zich herkennen in mijn verhaal ?