Ik ben al een tijdje aan het tobben met mijn pony maar dat staat hier eigenlijk los van.
In het kort: ze heeft een blessure gehad vanwege een wond waarvan de infectie waarsch naar binnen is geslagen. Echter is de daarna wel op de röntgen en scan 100% goedgekeurd. Nogsteeds is ze wel af en toe kreupel op steeds het zelfde been.
De laatste tijd gaat het wel weer erg goed. Op advies van de DA gebruik ik haar alleen nog maar recreatief (lekker buitenrijden, bitloos en veel op haar eigen benen laten lopen). Dit gaat goed en ze heeft hier duidelijk plezier in. Echter is ze wel stijf. En vooral in de galop heel kort en stijf. Ze is altijd al wel wat kort geweest dit is denk ik gewoon haar manier van lopen maar naar mijn idee is ze wel stijver dan vroeger.
Nu mijn vraag; zou een masseur of fysio mij hierin kunnen helpen? Door bijvoorbeeld los maken en mij handvaten te geven die ik kan gebruiken om haar soepeler te maken?
Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee... ik heb er eigenlijk te weinig verstand van om te weten waar ik goed aan doe, dus graag tips