Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mrie schreef:Zeg Kiss, fijn dat je tevreden bent. Maar wat kost dit grapje zo bij elkaar?
elenaMM77 schreef:Kiss, ik denk dat er ook een groot verschil is..
Ik rijd hem niet meer iedere dag, maar kan nog steeds wel mijn bosritjes maken
ik maak daaruit op dat je hem/haar al wat langer hebt en hebt mogen genieten van een tijd waarin hij/zij wel vaker te rijden was en/of zelfs misschien wedstrijden kon doen. Je doet dus een stap terug, en maakt er flinke onkosten voor, maar zo kun je hem aanhouden.
dit paardje staat nog helemaal aan het begin van zijn leven zo'n beetje en zal nooit echt veel kunnen gaan doen.. behalve misschien een bos/stapritje.
denk dat er voor mij wel een verschil in zou zitten, of je er niet meer zoveel mee zult kunnen doen, of nooit veel mee kan gaan doen.
Ts, ik denk dat je voor jezelf niet alleen moet nagaan of het eerlijk is voor het paardje, maar ook echt heel eerlijk moet gaan kijken naar wat je zelf wilt (en kunt.. vooral als je bijvoorbeeld geen twee paarden zou kunnen onderhouden). als jij graag lekker wilt rijden en wedstrijdjes/springen/cross/lange tochten/intensief trainen, dan moet je er natuurlijk rekening mee houden dat je misschien nog 25 jaar een paardje zult hebben staan dat dat allemaal niet kan, nog afgezien van de extra kosten, en of zelfs ongemak voor het dier zelf