Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
capopjekop schreef:Rijd je beide keren in de bak of buiten? Is het stoffig?
Weet de eigenaar ervan? Ik zou dat zelf namelijk wel graag horen van een bijrijdster, hoesten is iets wat je wel serieus moet nemen.
annemerel schreef:dit heeft mijn paard inderdaad ook en toevallig is de da erbij geweest afgelopen week.
Hij zei dat dit vaak een stofallergie is. Zijn tip was eigenlijk 24/7 naar buiten maar dat ging hier niet goed helaas. Dus nu een week op zaagsel en nat hooi uitproberen en hopen dat het werkt.
Zo niet krijgen ze een 2-weekse prednison kuur.
Ik geef nu voor het rijden op aanraden van stalgenootjes wat honing, dat werkt ook bij sommige paarden.
ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes ermee!
mrie schreef:Dit komt doordat ze actief moet gaan ademen en dan komen alle stoffigheden en troepjes in haar luchtpijp los. Ook gaat ze dieper ademen en dat kan in het begin een kriebel opleveren Het heeft niets te betekenen. Je moet alleen wel er gewoon doorheen rijden. Als je er aandacht aan schenkt en haar dan ontspant gaat ze dit als een leuk truukje zien om effe niks te hoeven. Ik had er zo een die altijd lange teugel kreeg als hij hoestte bij zijn vorige eigenaar, nou dat heeft hij even snel afgeleerd. Nooit meer last gehad van overdreven hoesten als ie aan het werk moest.
Als een paard in rust staat te hoesten of het gaat helemaal niet over dan moet je wel andere maatregelen nemen.