vreselijke mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SantaCruz

vreselijke mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 10:54

Ons paard was in goede gezondheid totdat hij werd getrapt door een ander paard op zijn knie achter. De dierenarts heeft geprobeerd te hechten. Moest rust geven voor komende maanden. Echter, de knie zette helemaal op. Toch zat het ons niet lekker omdat het paard letterlijk om 3 benen stond en zijn 4e been niet naar beneden bracht! Dit deed hij gedurende maand absoluut niet. De ontsteking was naar binnen geslagen op het bot. We hebben voor de zekerheid een second opinion laten komen. Deze heeft opnieuw foto's gemaakt. Laatste redmiddel was opereren. Dat hebben wij gedaan. Er waren stukjes bot verwijderd. Hij moest toen bij de dierenarts blijven staan ter controle. Toen wij hem ophaalden om mee naar huis te gaan en hij op de trailer stond zag ik ineens dat hij vreselijke mok had!!! Nog nooit eerder gehad! We kregen van de assistente een middeltje mee maar daar staat op dat het voor hond en kat is. De dierenarts komt morgen het verband afhalen van de knie en het vervangen.

Maar wat kan ik aan deze vreselijke mok doen? Welke mogelijkheden zijn er? Hij heeft het ineens aan 4 benen!!
In 1 week tijd gekregen. Ik weet niet wat ik zie. Hij zit momenteel aan de antibiotica en pijnstiller vanwege de pijn en ontsteking.

Wie heeft hier ervaring mee? |(

geerke

Re: vreselijke mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:23

heb je er een foto van?Je kunt denk ik het beste even een schraapseltje laten nemen en op kweek laten zetten.Het kan ook een schimmel zijn....de weerstand van je paard zal niet best zijn na alle ellende en de medicatie.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:26

Iets voor honden en katten klinkt als vetaderm?

Dat is een cortisonenzalf die idd best vaak ook bij paarden gebruikt wordt.

Ineens mok aan alle benen (nu, in dit seizoen) klinkt meer als een intern/weerstand probleem, dan als iets van buiten.

Hoewel door de lage weerstand allerlei schimmels, mijten en bacteriën wel meer kans krijgen natuurlijk.

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:28

Ik heb veel ervaring met paarden en allerlei huidproblemen gezien door de jaren heen.
Nu hebben mijn paarden weinig last van mok maar twee jaar geleden met de exrtreme natte periode in de winter waren er ook verschillende die mok hadden en dit onder de kogel helemaal rond overal kleine korstjes.
Wetende dat er vele onaangename zalfje en middeltjes zijn ging ik toch op zoek naar iets nieuws.

Ik heb mij toen EFRATA MOK MOUSSE aangekocht.

ik was echt verrast van de zachte en aangename geur alleen al. Het is ook een niet vettige zalf welke dus makkelijker verwijderd/verdijnt uit de vacht. Ik had een hekel aan al die vettige zalfje omdat dit in de vacht blijf en het daarna vol zand blijft hangen, in het winter seizoen zeker niet aangenaam en als je dan dagelijks terug moet smeren schuurt het zand ook nog een en wordt de behandeling zeker niet aangenamer.
Je heb ook na enkele dagen al een duidelijk resultaat! Ik smeerde wel voldoende en goed tegen de haren in. De eerste zalf die echt werkt, bij mijn paarden dan toch.
Sindsdien heb ik meer mensen dit aangeraden en heb hier steeds positieve reactie's op gehad.

En een bijkomende reden waarom ik fan ben van deze zalf is omdat ze op basis van natuurlijk producten is gemaakt!

Als je hier zoekt op bokt onder Efrata Mok Mousse dan ga je hier zeker reactie's tegen komen.

Nu moet je wel zeker zijn van de mok, er zijn ook andere aandoeningen als schimmels dus een foto zou handig zijn.
Mok kan wel het hele jaar door voorkomen. Meestal wordt dit RASP genoemd in drogere periodes van het jaar en bij Rasp is er ook dikwijls sprake van korstjes op het pijpbeen.
Laatst bijgewerkt door vayake op 14-06-15 11:32, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:28

eerst een schraapsel laten nemen,en vooral niet in de weer gaan met zalfjes waar corticosteroiden inzitten.Als er sprake is van een schimmel en je smeert dat er op lijkt na drie x smeren het been ontploft.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:38

je zou sowieso sudocreme kunnen smeren kan je bijna in elke drogist/supermarkt wel vinden. persoonlijk deed ik eerst 1 keer wassen met betadine shampoo en maakte ze goed droog, haalde de korsten en NIET af. zodra de benen droog zijn flinke dot sudocreme en elke dag voorzichtig weg wrijven en weer dotje creme erop.

de korsten niet af te pulken maar wat los zit wel weg halen. benen niet nat maken en ander zo droog mogelijk houden/maken

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:43

En desnoods doe je bij elk been met een andere vinger insmeren, mocht het wel schimmel zijn komt het niet in de pot. Doe een latex handschoentje aan die kan je lekker weg gooien.

Wel heftig en vervelend voor je paard, sterkte!

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 13:06

Ik zal proberen morgen foto's te maken..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:00

mijn paard heeft ook hele erge mok gehad. ik heb van alles gesmeerd maar niks hielp echt. het ging dan wel weg maar het kwam ergens anders weer terug. nu geeft ik hem naf mud gard. toen ik hier mee begon zag ik de mok verdwijnen zo snel dat het weg ging. en de mijne heeft toch zeker wel een half jaar met mok gestaan. sinds ik dat geef heeft hij eigenlijk nooit meer mok gehad, heel soms een klein plekje maar dan was ik 1x met betadine en dan is het ook zo weer weg.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:23

Zalf voor hond/kat had ik voor mijn paard ook. Gewoon elke dag schoonmaken met dettoloplossing, proberen korstjes te krabben en daarna insmeren met die zalf. Laat een paar antibiotica spuiten zetten en dan kom je er wel vanaf. Doe wel weggooi handschoentjes aan, want die zalf is niet zo lekker.

gwen9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:51

mijn paard had ook last van mok en rasp wat maar niet weg ging, op aanraden van iemand een pot gele vaseline opgehaald. dit werkte echt super!!