Plekjes/wondjes op hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Plekjes/wondjes op hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:54

Hallo allemaal,

Mijn haflinger had twee weken geleden een wond op haar hoofd, precies op de plek waar het hoofdstel en het (ijzeren stuk van) het halster ook zit. Ze had een tijdje op een poetsplaats gestaan aan twee lijnen vast en we waren bang dat daar wellicht iets mis was gegaan en dat ze daarom een wond had.

Echter nu twee weken later komen er meer kleine plekjes en wondjes bij, waardoor wij onze twijfels hebben bij bovenstaande en ons afvragen of er niet iets anders aan de hand is.

Zijn er wellicht bokkers die dit herkennen?
Afbeelding
Het grotere plekje in het midden was het plekje waar het mee begon. Dit is ook echt een open wondje geweest, gesmeerd met wondzalf en ondertussen is het dicht. De rest er omheen is afgelopen week gekomen.

P.S. Uiteraard gaan we ook overleggen met de dierenarts, maar in de tussentijd vroeg ik me af of wellicht bokker dit herkennen :)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:35

Hoi,

Heeft mijn paard vorig jaar ook gehad, na het dragen van een vliegenmasker in de zomer.
Zag er net zo uit in het begin, was bij mijn paard een schimmelinfectie.
Wassen met een imaverol en schoonmaken met betadine gemengd met water.
Met een paar dagen goed wassen was het over.

MissCharlie

Re: Plekjes/wondjes op hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:38

Ik denk ook schimmel. Gewoon foto sturen naar DA voor bevestiging.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:51

Lijkt wel alsof het wat uitspreid he, vraag inderdaad de veearts even.
vliegen gaan vaak op die plekjes zitten zodag het nog erger word, zou het daarom wel wat vet houden.paarden met zomereczem hebben dit ook vaak,dan komt het door de vliegen, ik smeer bij mijn eczemer er meestal wat zinkzalf op,dan trekt het zo weer weg

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:08

Schimmel zou ik in eerste in stantie ook denken. Irritatie zou ook kunnen. Let er vooral op dat er geen vliegen op gaan zitten en raadpleeg je DA. Die kan je toch wat meer zekerheid + medicijn (?) geven. ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:09

inderdaad schimmel, ziet er niet ernstig uit, zal makkelijk te verhelpen zijn, succes!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:42

We zijn inmiddels ook voor schimmel aan het behandelen, inderdaad. We zijn al lekker losgegaan met de imaverol en halamid :') Wat een gedoe zeg.

Bedankt allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:50

Inderdaad, nog bedankt allemaal! :)

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:06

Ziet er uit als schimmel! Wassen met Imaverol, dan is het vaak snel weg.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:54

TIp wat ook goed werkt: VETERICYN WOND EN HUID SPRAY kan je ook veilig gebruiken rond ogen, neus en mond. EN je hoeft teminste je hele paard niet te wassen. Moet wel tegen spray kunnen en anders aanbrengen met een washandje? Werkt bij mijn paard super! Die heeft/had ook van die plekken. Die had het meer opgelopen na een tekenbeet en dan overreageren.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:59

Is het effectief schimmel? Een bacteriële infectie zou ook nog kunnen.
Maar ik zou idd zeggen schimmel, daar lijkt het het meeste op