droes geconstateerd in monster/westland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diesel83

droes geconstateerd in monster/westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 06:50

Hallo allemaal,

Ik weet niet of het hier thuis hoort anders verplaatsen aub... op een stal randje Den haag/monster midden madestein is droes geconstateerd. Ik ken de stal persoonlijk en ze waren al een aantal dagen bezig met zieke paarden . Gister kwam de uitslag droes.

Ik heb de manege vlak bij mijn stal gebeld en zo is er al een rondje doorgebeld naar de maneges in de omgeving gebeld.

Let dus op met je paard in madestein...

mavantos

Re: droes geconstateerd in monster/westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:39

Ik heb even her bestuur van de kringselectie gebeld, die zijn in overleg.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:54

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:19

Ook in Katwijk en Noordwijk is er droes. Gelukkig niet ernstig. Mijn paard heeft het ook.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:40

oliebol happens. Heel FB is in rep en roer, en nu hier ook al. Het is er weer de tijd voor dat paarden ziek worden kennelijk.

En nee, het is niet bij mij op stal, maar ik kan me er echt niet zo druk om maken als dat sommige mensen pretenderen te moeten doen. Ik ben er natuurlijk niet blij mee, heb wedstrijden en keuringen gepland staan, maar je houd het nu toch niet meer tegen.

En uitkijken in Madestein? Waarom? Droes is niet via de lucht overdraagbaar, en ik durf met zekerheid te zeggen dat de zieke paarden nu niet buiten lopen.

Droes is een vervelende keelontstenking, meer niet. Zou het niet leuk vinden voor degene bij wie het is dat ze, nu ze net gestart is, een naam hierdoor krijgt.

Gewoon blijven ademen, buiten rijden en je paard in de gaten houden.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:44

Nou droes is niet zomaar even een keelontstekinkje hoor!
Ik heb jaren geleden droes op stal meegemaakt en mijn paard is 4 weken flink ziek geweest. Was de ene ontsteking over begon er weer een nieuwe.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:48

Ik heb het ook 2 x gehad op stal, doordat ze elkaar aan bleven steken. En ja, ze kunnen er flink ziek van worden, maar met de juiste medische verzorging is de kans dat een paard eraan sterft niet groter dan dat een mens aan de griep sterft.

Ik zeg ook niet dat het een fijne ziekte is, maar die hysterie eromheen, dat is onnodig. De uitbraak is nu toch al bezig, de incubatietijd is voorbij. Niemand kan hier wat aan doen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:49

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:13

Inderdaad ik ben er ook niet zo huiverig voor... Bij een uitbraak had mijn paard iets koorts (was nog jong) paar dagen later over, zijn vriendinnetje (ong even oud) had geen koorts en bleek dus wel een 'droes-bal' te hebben. Geen dag van elkaar gescheiden was niks aan het handje verder... Gewoon even goed aan de hygiene denken en rustig aan doen met onderling contact met andere stallen is het zo weer over :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:01

Madestein is heel druk, vooral met passeren voldoende afstand houden lijkt me handig. Ik neem aan dat de paarden van de betreffende stal momenteel niet buiten rijden?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:06

Moderatoropmerking:
Omdat topics over besmettelijke ziekten vaak ontaarden in speculatie en paniekzaaierij, hanteren wij op Bokt het beleid om enkel bevestigde berichten te plaatsen op de Voorpagina. Wanneer je een nieuwsbericht over droes tegenkomt of je bent zelf betrokken, kan je de informatie (zo volledig mogelijk) doorsturen naar de Nieuwsredactie.
De link van het topic op de Voorpagina is al geplaatst, daarom krijgt dit topic een slotje.