Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, kijken of het stro geen stof/schimmel bevat, anders (tijdelijk) op zaagsel, spliterwten geven ('s morgens en 's avonds een handje). Dit kost je niks en je kunt het dan nog even aanzien. 

sallandval schreef:Waarom moest hij in eerste instantie een immuun-boost?
Als zijn immuun systeem aangetast is zou hij ook gevoeliger kunnen zijn (geworden) voor wormen. Overigens zijn wormen tegenwoordig ook deels resistent voor ontworming én die rakkers kunnen migreren naar de longen waardoor jeen droge hoest krijgt. Ik zou dus zeker een mestonderzoek laten doen voor de zekerheid.
Yinthee schreef:Sallandval, deze kreeg hij van de dierenarts/acupuncturist. Hij heeft een onverklaarbaar huidprobleem wat d.m.v. acupunctuur goed onder controle te houden is. Zij vond het nodig dit kuurtje ter ondersteuning erbij te geven.. Doen we dus nooit meer
Heb Cronotus van Phytovet gegeven en na een week was het hoesten weg, maar of je dat in NL kan krijgen...?
Mallootje schreef:We zijn naar een stal ongeveer 3 km verderop verhuisd haha, dus ik denk dat de verhuizing op dat gebied geen invloed kan hebben bij ons.Ik heb net hetzelfde.. Volgens de DA pollen, wat wel kan want voorheen woonden we aan de kust en nu meer in het binnenland.
We zijn intussen aan de 3de soort medicatie om te kijken wat aanslaat, de eerste 2 waren matig succesvol in die zin dat het wel werkte maar van zodra de medicatie op was, kwam het hoesten terug. Sinds gisteren heb ik een 3de poedertje, maar de naam ontsnapt me, ik kom het straks nog posten!

Rizette schreef:Jammer dat je zomaar wat zegt en niet eerst even goed leest wat ik al gepost heb... Zoals je namelijk kunt lezen staat hij enkel 's nachts op stal en de rest van de dag op de wei. En waar baseer je op dat we het 'meigras' gemist zouden hebben? Hij kwam namelijk in februari en maart steeds al even op het gras en staat al sinds april opgebouwd tot hele dagen buiten op de wei..Kan hij niet veel op de wei? Haast geen hooi geven en wat je geeft aan hooi dan nat geven? Wel in een wei met gras zetten ,niet zo'n stoffig kaal weitje natuurlijk, maar een goede wei. Als hij nog niet aan gras gewend natuurlijk niet in 1 keer veel geven. Jammer dat je het meigras gemist hebt voor veel paarden een veel betere energieboost dan wat dan ook.