Ik dacht hét gevonden te hebben met de Marstall Vito... helaas... mijn uiterst kieskeurige merrie weigert het te eten... we volharden nu al anderhalve week maar ze eet dus al anderhalve week gewoon geen krachtvoer meer...
Het betreft een Endurancepaard dat dagelijks flink in training staat maar met het weideseizoen, vetophoping krijgt op de manenkam, schouders en kont... vandaar dus de keuze voor Vito => zetmeel - en suikerarm, geen granen... én toch mooie energie via de oliën erin... maar helaas dus...
Iemand raad of tips voor alternatieven?
Dank alvast !
vuurneon
Geplaatst: 11-06-15 20:20
Ik ben terug gegaan naar subli ponybrok vanuit de vito; zetmeel+suiker is daar maar 15 procent bij elkaar opgeteld. Dus wel iets hoger dan de vito maar nog steeds niet hoog. Olie kun je apart eroverheen gieten, of eet je paard het dan niet?
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 11-06-15 20:28
Allen vergelijkbaar met de Vito (als in: laag in suikers en zetmeel én graanvrij), qua voldoende energiewaarde voor je paard durf ik niks te zeggen, maar misschien kun je daar zelf wel wijs uit haha. (Zie: www.voervergelijk.nl om makkelijk de samenstellingen van het voer te vinden)
Marstall Faser Light Subli Dieetmix Cavalor Fiber Force Pavo Care4Life PURE feed Condition / Balance Aveve Sport Mix Zero
De metazoa brokken evt. nog en Healty Herbs heeft ook diverse graanvrije en laag in zetmeel+suiker zittende voeders
Heb zelf ervaring met de dieetmix, en voer subli ponybrok aan mijn paard (met zomereczeem en huidallergie, dus ook erg gevoelig voor suikers en zetmeel) maar die laatste is dus niet granenvrij, wel laag in s+z.