Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kwita schreef:ga naar een DA , mijn allereerste pony'tje had dat ook....een voorteken van een serieuze bloeding die fataal was zo bleek later achteraf.(ik werd uitgelachen destijds, ach die pennys denken ook wat te zien!maar ondertussen bleek het letterlijk bloedserieus een singaal).![]()
Ik wil je niet bang maken maar stel dat....dat vergeef je jezelf nooit!
xxsalinaxx schreef:Waarschijnlijk heeft hij gewoon dun haar/bloed vaatje. Heeft tie van mij ook al 3,5 jaar. Helemaal onderzocht maar niets ernstigs.
Komt het uit 1 neusgat? En alleen tijdens inspanning?

Ik hoop dat het wat anders is bij jullie! Joolien schreef:Kan ook een longbloeding zijn. JE ziet t wel eens bij dravers tijdens grote inspanning. Ben benieuwd, hoop dat het meevalt.
Eerlijk gezegd zou ik geen eventing gaan rijden nu, 1 neusgat is vaak onschuldig, maar 2 is toch wel iets wat van binnenuit komt.
Lol horsies en ik denken hetzelfde![]()
Seventeen schreef:Dankje Kyrke, had nog wat toegevoegd aan mijn vorige bericht.
Is het bij een longbloeding 'veel' bloed? Dat het echt duidelijk zichtbaar is of niet?
Dat zie ik wel op een aantal afbeeldingen maar ben nu nog verder aan het kijken. Sluiten het overigens niet uit! Dat doen we nu nog met niks overigens aangezien google geen DA is.
Snollygoster schreef:Een vriendin van me heeft dit ook gehad met haar paard, daar werd ie eerst met longbloeding gediagnosticeerd, paard enkele weken op rust gezet. Na de rust pakt ze het rijden stilletjes terug op en begint ie weer te bloeden, DA komt terug onderzoeken doen en toen vreesden ze voor een tumor in de hersenen. Zij zo snel mogelijk naar de kliniek waar het paard van top tot teen onderzocht is en daar hebben ze nooit iets gevonden, paard was kerngezond. Het paard is nu trouwens ook nog steeds gezond, alleen hebben ze nooit gevonden waar het bloed vandaan kwam..