De dochter van mijn vriend ( 12 jaar) mag een haflinger rijden die toevallig weer van mijn ex is ( geen contact mee) hij staat niet meer bij hem omdat hij ( zo is het verhaal) een tijd lang erg druk was en het paard perongeluk te weinig eten had gegeven en niet had gezien dat hij zo dun was omdat hij er alleen in het donker kwam. Hij is toen naar een andere plek verhuisd waar dochterlief er mee mocht om tuttelen en rijden. Hij had onbeperkt goed hooi en meer dan 2 kg brok voor een kleine maat haflinger. Dit is zon 8 mnd geleden. Nu waren wij daar gisteren. Hij staat nu 24/7 in de gras weide krijgt nog 1 kg brok per dag bij en is graat mager. Net of hij geen voeding opneemt. Tanden zijn niet lang geleden nog gedaan en is netjes ontwormd. Wij hebben haar gezegt dat de eigenaar er toch echt een dierenarts bij moet halen want wij zien een heel ziek paard. Ribben kun je op een afstand tellen. Ruggengraat steekt uit etc. Ook haar moeder de ernst van de situatie uitgelegd en die zou er voor zorgen dat er een dierenarts bij gaat kijken. Ik ben bang dat er ergens iets helemaal verkeerd zit bij het beestje......en dat hij niet te weinig voer kreeg maar toen al door iets snel afviel. Iemand herkenning in dit verhaal? Wat kan het zijn?
als de tanden in orde zijn en er is geen sprake van een worminfectie moet je toch wel een klein verschil zien na twee weken.Wanneer het gezond gewicht is ligt aan het paard,mijn ervaring is tussen de 8 weken en een maand of 4.
Wij hebben zelf een aantal keer ondervoedde paarden opgevangen in portugal en gezien wat ze kregen en hoe snel ze dan weer aardig in hun vel kwamen. Dit paardje lijkt minder te worden ipv meer en dat is toch al een maand of 8 aan de gang.
Nou, de stalhouder zag de ernst er nog niet zo van in omdat het paardje al slank gebouwd was.... dit vind ik wel een ernstige zaak gezien slank en graat mager wel een verschil is, zij wilden hem eerst nog eens in een vettere weide hebben maar dochter (12 jaar) zei al dat hij nu ook niet dikker wordt.... Maar we hebben nogmaals aangedrongen bij moeders en die gaat nu dan toch de dierenarts bellen in overleg met de eigenaar.
ydnew
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 21:56
Zowaar. Na enig aandringen van mijn kant een da geweest..bloed afgenomen..uitslag bij mij nog niet bekend..maar reactie van da was dat hij misschien in zijn jonge jaren heel veel wormen heeft gehad die schade hebben aangericht in de darmen waardoor hij nu weinig voeding opneemt....
Als oppepper Equi forte van Boehringer Inselheim helpt echt super. Ik las net ook een verhaal over een paard die niet fit was. Dit spul heeft bij mijn paard super geholpen. Hij was ook mager en had van alles. Hoop dat je er wat aan hebt
De Senioren Slobber van Masters voeren.Dit voer is niet alleen voor oude paarden maar ook voor zieke paarden en paarden die moeten herstellen na een ziekte.