DEET op je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mijnoe213

DEET op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 09:31

Zijn hier mensen die deet van de drogisterij voor hun paarden gebruiken (anti mug)? Wat is het effect hier van?
Geen allergische reacties etc ?

freeride

Re: DEET op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:34

Max 15% deet kun je met mate gebruiken.bij kruidvat heb je antimugspray 9,5% voor kids,gebruik ik op buik en benen af en toe tegen knutten,gaat goed,probeer klein beetje onder de buik en kijk of er reactie komt,pas op met voorbenen,daar wrijven ze makkelijk hun ogen en neus langs.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:34

Ik heb geen idée, maar er zijn toch ook gewoon hele goede middelen voor paarden op de markt? Ik zou de gok niet wagen, DEET is best wel heftig spul, en kan ook op de longen slaan, zou er liever niet aan denken dat mijn paard het eraf zou likken ook, nee, tis mij het risico niet waard

mijnoe213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 09:42

Mijn paard heeft zomereczeem andere middelen hebben tot nu toe niet effectief genoeg geholpen, zeg maar helemaal niet.
Om te weten te komen of het gevaarlijk is of niet, open ik dit topic! Als ik er veel goeie berichten over hoor is het het proberen waard.

mijnoe213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 09:43

freeride schreef:
Max 15% deet kun je met mate gebruiken.bij kruidvat heb je antimugspray 9,5% voor kids,gebruik ik op buik en benen af en toe tegen knutten,gaat goed,probeer klein beetje onder de buik en kijk of er reactie komt,pas op met voorbenen,daar wrijven ze makkelijk hun ogen en neus langs.

Bedankt! Ga ik eens naar kijken dan bij de kruidvat!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:45

Ik dacht max 10% maar kan ook dat het 15%is.

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:46

Standaard potje van de kruidvat of de etos krijgt mijn paard gewoon op de staart en manen gesmeerd.
Enige dat helpt tegen zomereczeem om het tijdelijk (tijdens een rit of als je ze even zonder deken moet laten staan) helpt _/-\o_

mijnoe213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 09:57

Leentje_P schreef:
Standaard potje van de kruidvat of de etos krijgt mijn paard gewoon op de staart en manen gesmeerd.
Enige dat helpt tegen zomereczeem om het tijdelijk (tijdens een rit of als je ze even zonder deken moet laten staan) helpt _/-\o_

Dat klinkt nou nog eens als muziek in m'n oren. Gebruik je dan spray of crème?

frutsel05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:15

Ik gebruik ook deet voor mijn pony met zomereczeem. Smeer het alleen op de manen en staart. Gebruik de stick van de kruitvat.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:42

Ik gebruik eigenlijk altijd deet op mijn paard. Voor het lichaam spray, en dan spray ik op plekjes waar ze niet al te makkelijk bijkomen. Ik spray het ook vooral in de staart en op de manen, want die zwiepen ze in het rond bij vliegen en dan werkt het naar mijn idee des te beter (bovendien bijten ze niet in hun eigen staart normaal gesproken). Het hoofd doe ik met deet gel en dat werkt prima, tegen muggen rond de ogen, bij het rijden.

Er zijn alleen wel beesten waarvoor deet dan weer niet helpt. Het werkt wel voor horzels en teken, maar niet voor die rare 'plakbeestjes' die soms in kolonne in bosjes zitten. Maar die kom je niet zo vaak tegen.

Soms combineer ik het daarom met citronella olie.

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:48

mijnoe213 schreef:
Leentje_P schreef:

Dat klinkt nou nog eens als muziek in m'n oren. Gebruik je dan spray of crème?

Gebruik de standaard insecten lotion en de roller. De roller voor langs de manenkam en de lotion voor op de staart en de schoft en het manentopje

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:50

Oh dit vind ik eigenlijk wel een heel goed idee. Ik heb hier thuis ook DEET. Ieder jaar is het weer een marteling, dan rennen we gewoon weg om ze af te schudden. ._. Dit ga ik onthouden. :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:52

Ik smeer het hier ook gewoon er op :j Langs de hals, en bovenop de maantop. Helpt prima tegen dazen tijdens het mennen. En als het écht dazenseizoen is smeer ik gewoon overal een beetje. Nu is het wel zo dat ik ze dan na het mennen goed afspoel, dus ze kunnen er niet aan in principe. Hoe dat zit durf ik je niet te vertellen :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:02

Sinds een paar dagen ben ik het aan het testen bij mijn ruin. Laatst had hij een hele dikke koker, waarschijnlijk door een beet. Hij is nogal panisch van spuitbussen en ook geen fan van hele sterke geuren, dus deetgel leek me een goede optie. Ruikt ook wel, maar niet zo extreem als bijv hertshoornolie. Afgelopen dagen heeft het super gewerkt en meneer vind het prima dat ik het smeer! Dus ik durf ook wel te zeggen dat het niet vervelend voelt voor ze, want dan kan je het 1 x doen en daarna rent ie hard weg.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 19:02

Ben hier zelf ook wel benieuwd naar, paard is ontzettend panisch voor de spray maar wordt wel helemaal lekgeprikt. Deetstick lijkt me ideaal. Mensen die deet gebruiken, gebruiken jullie lotion of stick?

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:20

badeendje schreef:
Ben hier zelf ook wel benieuwd naar, paard is ontzettend panisch voor de spray maar wordt wel helemaal lekgeprikt. Deetstick lijkt me ideaal. Mensen die deet gebruiken, gebruiken jullie lotion of stick?

Ik heb gel en een sprayflacon. Voor mezelf gebruik ik de gel en voor m'n paarden ga ik de spray gebruiken. Heb het nog niet geprobeerd maar ga het zeker onthouden. Wordt zelf ook stapelgek van muggen en alle andere steekbeesten. Blegh.