Abses door injectie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angelapoppe

Abses door injectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 23:19

Ik heb helaas de pech gehad dat mijn paard door een injectie van een veearts een abses in de hals heeft gekregen wat uiteindelijk 10 bij 20 cm werd en met spoed naar Utrecht is gebracht om te opereren . Hier werd mij gezegd dat mijn paard hier evt dood aan kon gaan wat gelukkig niet gebeurde maar na 2 dagen werd mijn paard helaas wel hoefbevangen door complicaties van het abses. Ik ben langzamerhand nu 5 maanden bezig en mijn paard zal nooit meer de zelfde worden. Nu is mijn vraag heeft iemand. Anders dit ooit ook meegemaakt dat er een abses ontstond na een injectie. Ben wel benieuwd

Anoeska27

Re: Abses door injectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:20

Ja, daarom laat ik altijd in de boeg enten en niet in de hals.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 03:05

Anoeska27 schreef:

Zou je dit kunnen toelichten? Want in de boeg toch net zo goed een abces ontstaan?

Ts: sterkte met je paardje. Waarom wordt hij niet meer de oude? Wat heeft hij er precies aan over gehouden? Gewoon nieuwsgierig... :o

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 06:11

Pony van mijn schoonzus kreeg ook een enorm abces in de hals na het inenten. Die is op een gegeven moment open gemaakt en goed schoon gehouden (gewoon thuis).
De pony heeft er niets aan overgehouden.
Sterkte! Wat een pech heb jij

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 06:47

sweetheart schreef:
Anoeska27 schreef:

Zou je dit kunnen toelichten? Want in de boeg toch net zo goed een abces ontstaan?

Ja dat kan zeker! Maar een abces in de borst is makkelijker te behandelen en er lopen daar minder belangrijke structuren die een risico kunnen zijn bij een eventuele operatie.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 06:51

Heb een paard gehad die een paar tennisballen ontwikkelde op de plaats waar de da pijnstillers had ingespoten.
Dit verdween gelukkig na enkele dagen antibiotica.
Tevens een paard gekend waar in de boeg is gespoten, abces gekregen, open gemaakt en na enkele jaren toch ingeslapen vanwege veel pijn/kreupelheid door littekenvorming.

Sterkte ts!

angelapoppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 13:22

Ja boeg is ook niet fijn maar beter te behandelen dit ivm er te veel langs de hals loopt wat het aan kan tasten. Mijn paard is aan 4 benen bevangen geworden waarvan 2 heel zwaar gekanteld nu is ze met 5 maanden bijna van de buut af maar nu is het de vraag of ik er ooit nog op zou kunnen rijden en of ze nog zonder pijn kan komen te staan. Zit nu op half zakje eindelijk en nu kijken of ze zonder gaat redden anders moet ik har laten slapen

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:36

angelapoppe schreef:
Ja boeg is ook niet fijn maar beter te behandelen dit ivm er te veel langs de hals loopt wat het aan kan tasten. Mijn paard is aan 4 benen bevangen geworden waarvan 2 heel zwaar gekanteld nu is ze met 5 maanden bijna van de buut af maar nu is het de vraag of ik er ooit nog op zou kunnen rijden en of ze nog zonder pijn kan komen te staan. Zit nu op half zakje eindelijk en nu kijken of ze zonder gaat redden anders moet ik har laten slapen

Jeetje wat heftig. Mijn shet is ook aan 4 hoefjes bevangen geweest. En zelf was ik al bang dat het einde verhaal was, maar door het doorzettingsvermogen van onze toenmalige dierenarts ( is met pensioen helaas) en onze pony natuurlijk, is hij er nog. Heeft zich goed hersteld, loopt goed. Maar wel de rest van z'n leven alles voorzichtig aan moeten doen. Langzaam aan het gras laten wennen, langzaam aan nieuw voer laten wennen. Maanden voor hij het land op gaat al voorbereiden om hem steeds wat kuil te geven.
Onze shet ( nu bijna 30) is toen wel op rust gegaan en gebleven, op een dagelijkse wandeling en af en toe wat spel in de longeerbak heeft hij echt rust.
Jouw paardje is een stukje jonger en het is dus niet onmogelijk om beter te worden, maar dat heeft veel tijd nodig en begeleiding van een goede hoefsmid is ook niet onbelangrijk!

Succes en sterkte!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:42

Ik heb heel wat paarden al een injectie gegeven in de hals,echt nog nooit een abces gehad....Wat voor injectie was dat?Soms geeft de stof een reactie,zeker als hij niet diep genoeg word ingespoten,soms is het niet schoon genoeg werken.

Vreselijk dat hij bevangen is geraakt.(mijn paard is ooit bevangen geraakt,ook door een injectie...zonder abces...vierhoefbenen gekanteld.Was gewoon weer bruikbaar)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:56

Het komt voor Geerke, niet zo veel, maar het komt echt voor.
IK weet iemand die dit net als TS meegemaakt heeft, ook met bevangenheid daarna. Ze zit op Bokt dus ik zal even haar bokt naam pb-en