Hallo allemaal. Ik zit er over te denken om één van deze twee producten te gebruiken ivm een kijkerig en schrikkerig paard. Wie heeft ervaring met deze muesli's en kan mij adviseren? Gebruikers ervaringen zouden fijn zijn!
Ik gebruik ook pianissimo in combinatie met magnesium tot volle tevredenheid. Paard heeft genoeg power over, maar scherpe randjes zijn er af. Succes met je keuze
Joki
Geplaatst: 06-06-15 18:28
Coolmix aten ze bij mij niet. Cavalor vinden ze erg lekker maar of ze er echt rustiger worden, durf ik niet te zeggen. Het blijven heethoofden en sensibel of kijkerig waren ze nooit.
Yep, hier een tevreden gebruiker van de Coolmix. Ik gebruik de Coolmix in ckmbinatie met magnesium. Bij ons werk het en mijn merrie eet het graag. Je kan eventueel ook nog eens kijken bij Natural balance, ook van Havens. Ook met dit voer goede ervaringen
Ik vind dat echt vullen van de portemonnee van de fabrikant. Waarom schrap je niet gewoon alle krachtvoer en geef je een goede vitaminekorrel? Merk je dat je paard meer nodig heeft kun je altijd wat lucerne of bietenpulp bij gaan geven.
Ik voer dus helemaal geen krachtvoer maar wel vitaminekorrels. Deze pony is gewoon wat sensibel van zichzelf en vraag me dus af of je juist met een bepaald soort voer de scherpe randjes er af kan halen. En bij mijn zoektocht naar zoiets kom ik steeds deze twee soorten tegen. Je moet er niet vanuit gaan dat iedereen zijn paarden kilos krachtvoer geeft, want dat is dus niet zo.
Mijne krijgt pianissimo. De scherpe kantjes gaan er hier bij haar wel vanaf. Van de week attendeerde iemand op bokt mij er wel op dat hier veel zetmeel en suiker in zit. Misschien goed om te overwegen.
Maar mijne doet het hier super op
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Geplaatst: 06-06-15 21:03
In dat geval, ik heb goede verhalen gehoord over het bijvoeren van magnesium. Ik denk gewoon dat als je nu een van deze merken gaat geven, het gedrag enkel erger word. Zoals ilaan al zegt, er zit niet veel voedingswaarde maar vooral suiker en zetmeel in. Worden ze enkel gekker van.
En ik geloof je hoor, mijn paard is ook onstuitbaar op het moment, die gek blijft maar lopen.
Dat gekker worden van Havens valt reuze mee, hier heb ik er niks van gemerkt tenminste. Verwacht van het voer alleen geen wonderen wat betreft kijkerig en schrikkerig zijn. Ik denk dat je dan meer hebt aan het bijvoeren van magnesium.
Mijn merrie heeft ook een tijd op alleen ruwvoer gestaan. Omdat zij het qua werk allemaal net even wat beter vol kan houden ben ik Coolmix bij gaan geven en wissel dit bij tijd en wijle ook wel eens af met Natural balance. Van beide voergiften merk ik geen verschil qua schrikken e.d. dan toen zij alleen op ruwvoer stond. De toevoeging van magnesium had een beter resultaat.
Mijn paard werd binnen de kortste keren ontzettend zenuwachtig en druk van de Pianissimo. Ik vermoed dat het een reactie op de suiker was. Met de coolmix heb ik geen ervaring.
Dan zou je ook moeten weten hoeveel suikers er in je gras/ruwvoer zit. Pas als je weet wat je paard binnen krijgt of als je een bloedonderzoek doet, kun je een beetje kijken of iets geven nut heeft. Zomaar iets geven is helaas wel zonde en ook niet altijd goed.