hoi! het nichtje van mijn vriendin is dol op paarden en verzorgt een shet x welch. maar sinds 3 dagen heeft de pony een rode plek op zijn neus en doet het pijn als je het aanraakt. het verzorg meisje (linde) denkt dat hij verbrand is. om eerlijk te zijn is de eigenaar te druk om voor de pony te zorgen en doet linde dat dus. linde wilde de dierenarts erbij halen maar van de eigenaar moest ze nog maar 1 weekje wachten ( 4 dagen) ik vond dat sneu maar ja ik heb er niks over te zeggen. dus is er misschien een zalfje ofzo dat je erop kan smeren?
heel erg bedankt!!!! xx mij
PanamaD
Geplaatst: 05-06-15 15:43
Hoeft geen da bij iedergeval niet zolang het niet open is en ontstoken is. Wat je wel kan aanschaffen is een UV werend neuskapje of masker met neusflap dan kan de neus weer herstellen met dat kapje. Wel echt UV werend moet het zijn. Succes!
linnvh
Geplaatst: 05-06-15 15:45
wat veel mensen doen is gewoon zonnebrand, pas hiermee wel op als het open is! Mijn pony heeft zo'n gevoelige neus dat dat niet eens werkt en heb een kapje gekocht bij de paardendrogist die Uv-straling tegenhoudt hiervoor moeten paarden alleen wel met halster op de wei staat
bertbart
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-15 15:45
dankjewel! @wortelsussie ik kom er nooit dus ik app het even tegen mijn vriendin die stuurt wel even een berichtje.
Als het iets verbrand is kun je er sudocreme op smeren, dat werkt meestal wel goed, of anders honingzalf. Bij mijn paard werkt dik insmeren met sudocreme goed.
Mijn welshje met haar witte neus smeer ik altijd in met uiercreme ( dus geen zalf!) blijft het lekker zacht van. Ze heeft voor de extra zonnige dagen ook een neusflapje
Deze heb ik ook en kan je deze dan ook aanraden. Met dit kapje en zonnebrand van factor 50+ heb ik het verbranden onder controle. Dit is een mooi stevig neuskapje en heel lekker zacht op de neus. Ik gebruik hem inmiddels al twee seizoenen. Het is niet het goedkoopste netje maar de kwaliteit is goed!
Laatst bijgewerkt door Marizi op 11-06-15 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt