wie heeft er ervaringen met tranquigel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardje47

wie heeft er ervaringen met tranquigel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 22:20

Wie heeft er ervaring met het middel tranquigel? (http://www.ej.nl/paard/apotheek-verzorg ... _1728.html)
Omdat mij paard steeds als de tandarts komt verdooft moet worden kwam iemand met de vraag waarom ik het niet met tranquigel probeerde. In plaats van dat ik de dierenarts laat komen voor een verdoving aangezien tranquigel een stuk goedkoper is. Ik heb zelf een best fel paard bij de tandarts. Ik heb haar nu 2 jaar maar ze reageert iedere keer zo fel dat het zonder sedatie geen doen is en het gevaarlijk zou worden voor de tandarts.
Nu vroeg ik mij daarom af of tranquigel net zo goed werkt (of bijna even goed) als een sedatie van de dierenarts in de bloedbaan? (mijn paard weeg ongeveer 500kilo en heeft een keer zelf een dosis voor een paard van 800kilo gehad omdat ze door de verdoving heen kwam, dit is dan ook mijn rede dat ik huiverig ben met een orale gel)
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met dit product.

Anoniem

Re: wie heeft er ervaringen met tranquigel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:25

Ik heb het jaren geleden wel eens 1 jaar gebruikt met oud en nieuw, maar dat was gewoon zielig: kwam veel te gemakkelijk door een aardige dosis heen knallen, die van mij kan er namelijk ook wat van. Maar die stond wankel op de poten met blinde paniek in haar ogen...

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:29

Als die door de verdoving van de DA komt dan ga je het met tranquigel niet redden denk ik. De formule is daar een paar jaar terug van aangepast en je moet echt wel een flinke dosis geven voordat het helpt. Dus ik denk dat jou paard hier zeker doorheen breekt en dat je beter de DA gewoon kan laten komen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:46

Zou eerst maar eens overleggen met degene die het moet gaan proberen, grote kans dat die je paard niet eens wil behandelen zonder sedatie :)

No offence, maar het is voor de tandarts en je paard geen optie, alleen voor je portomonnee.

Is een tandarts die mag verdoven niet goedkiper dan beiden apart laten komen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:52

ED -> MD

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:55

Ik heb vorig jaar ook tranquigel gebruikt omdat mijn paard geschoren moest worden. Het maakte het alleen maar gevaarlijker, omdat hij suf leek, maar soms in een keer heel fel door de verdoving heen kwam. Dus ik zou het niet aanraden, zeker niet als de tandarts komt. Bij mij komt er een tandarts die tevens dierenarts is, dus hij mag zelf verdoven. Is dat inderdaad niet een optie? Succes!

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 22:56

ruitje schreef:
Zou eerst maar eens overleggen met degene die het moet gaan proberen, grote kans dat die je paard niet eens wil behandelen zonder sedatie :)

No offence, maar het is voor de tandarts en je paard geen optie, alleen voor je portomonnee.

Is een tandarts die mag verdoven niet goedkiper dan beiden apart laten komen?

Snap goed wat je bedoeld.
Voor mij maakt het niet uit hoor dat het iets wat meer kost. Mijn DA werkt samen met mijn tandarts dus de kosten vallen wel mee. En ik zou er zelf geen in de buurt weten die ook dierenarts is en dus mag verdoven. Was benieuwd omdat iemand zei dat het even goed werkte (wat ik eigenlijk al niet geloofde) Uiteraard overleg ik met mijn tandarts maar wou eerst weten of het een optie zou kunnen zijn. Anders komt de DA gewoon.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:58

Goede beslissing! :)