Hallo,
Pas geleden was er een onderlinge ergens waar ook combinaties van buitenaf mee mochten doen. Een meisje moest haar paard terugbrengen over de weg dus of ik en mijn bijrijder mee wilde. Dit hebben we uiteraard gedaan.
Echter toen we aankwamen op de 'stal' waar de paarden stonden ben ik erg geschrokken. Het is een oude kippenschuur welke half vervallen is. Al niet de meest ideale plek maar van binnen is het helemaal 1 groot drama.
Er zijn geen normale boxen maar er is een stuk afgezet. Prima zou je denken. Ware het niet dat de paarden in hun eigen stront staan, er behalve dat geen bodembedekking is, voer (van slechte kwaliteit) daarop wordt gegooid, er kippen lopen en daarnaast ook een paar half vergane kippen liggen, er een hengstje 24/7 in een soort gemaakte box (van hekken) van nog geen 3x3 staat in een halve meter stront zonder (op dat moment) water of voer.
De paarden die buiten staan zien er goed verzorgd uit en hebben altijd hooi en water tot hun beschikking. Maar dat hengstje is erg mager en staat in de stal met de merries. Hij wordt dus logischerwijs helemaal gek.
Nu hoorde ik dat het hengstje te koop staat voor een goed bod.
Nu is mijn vraag dus, wat kan ik doen? Er staan daar gewoon mensen die betalen voor die 'stalling' en het dus prima vinden.
Ik ben totaal niet bekend met dit soort dingen en heb voor de zekerheid foto's gemaakt. Deze kan ik hier plaatsen of is dat niet verstandig? Ik heb zelf niet het idee dat ik overdrijf maar dat meisje (van dat paard wat we terugbrachten) lijkt het doodnormaal te vinden dat ze 90 euro Pm voor die puinzooi betaald..
Alvast bedankt en alsjeblieft, wordt niet boos dat ik niet direct vanalles heb gedaan. Ik wil dit juist zo aanpakken dat er daadwerkelijk wat veranderd ipv dat er weinig gebeurd daar..