Wat te doen? Verwaarlozing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Wat te doen? Verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 12:41

Hallo,

Pas geleden was er een onderlinge ergens waar ook combinaties van buitenaf mee mochten doen. Een meisje moest haar paard terugbrengen over de weg dus of ik en mijn bijrijder mee wilde. Dit hebben we uiteraard gedaan.

Echter toen we aankwamen op de 'stal' waar de paarden stonden ben ik erg geschrokken. Het is een oude kippenschuur welke half vervallen is. Al niet de meest ideale plek maar van binnen is het helemaal 1 groot drama.

Er zijn geen normale boxen maar er is een stuk afgezet. Prima zou je denken. Ware het niet dat de paarden in hun eigen stront staan, er behalve dat geen bodembedekking is, voer (van slechte kwaliteit) daarop wordt gegooid, er kippen lopen en daarnaast ook een paar half vergane kippen liggen, er een hengstje 24/7 in een soort gemaakte box (van hekken) van nog geen 3x3 staat in een halve meter stront zonder (op dat moment) water of voer.

De paarden die buiten staan zien er goed verzorgd uit en hebben altijd hooi en water tot hun beschikking. Maar dat hengstje is erg mager en staat in de stal met de merries. Hij wordt dus logischerwijs helemaal gek.
Nu hoorde ik dat het hengstje te koop staat voor een goed bod.

Nu is mijn vraag dus, wat kan ik doen? Er staan daar gewoon mensen die betalen voor die 'stalling' en het dus prima vinden.
Ik ben totaal niet bekend met dit soort dingen en heb voor de zekerheid foto's gemaakt. Deze kan ik hier plaatsen of is dat niet verstandig? Ik heb zelf niet het idee dat ik overdrijf maar dat meisje (van dat paard wat we terugbrachten) lijkt het doodnormaal te vinden dat ze 90 euro Pm voor die puinzooi betaald..

Alvast bedankt en alsjeblieft, wordt niet boos dat ik niet direct vanalles heb gedaan. Ik wil dit juist zo aanpakken dat er daadwerkelijk wat veranderd ipv dat er weinig gebeurd daar..

Kiki1995

Re: Wat te doen? Verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:44

Hey Ilana! Kiki hierzo :'D

Ik heb laatst een soortgelijk iets gehad met verwaarloosde paarden, maar dan in een weitje waar ze alleen maar buiten stonden en ze niet goed verzorgd werden. Wat ik je kan aanraden is dat je de eigenaar aanspreekt op zn slechte stalling of anders 144 erop zet. Dan worden ze meestal gecontroleerd en houden ze in de gaten of de paarden vooruit gaan!

De foto's kan je denk ik beter even achter houden, ik weet niet zeker of de mensen van die 'stal' daarop zitten te wachten...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 12:49

Hee! Wist niet dat je op bokt zat. Jij weet denk ik wel waar ik dan bedoel.

Er schijnen wel vaker mensen met die man te hebben gepraat dat dit niet de bedoeling kon zijn. Maar het is een oudere boer die niet wil luisteren. Zijn idee is hoe het hoort en gaat. Ik vind het gewoon zo sneu voor de dieren daar..

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:54

Dan zit mijn laatste optie er alleen nog op. Henk heeft nu ook steeds van die controles doordat er iemand was die heeft geklaagd over het welzijn van de paarden. Al weet ik niet precies wie en waar dat is gedaan....
Als die man z'n stallen niet aan wil passen om de paarden goed te onderhouden dan maar gewoon ervoor zorgen dat het gebeurd toch?